Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

سیاستگذاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی و پولی: بحران، تغییر و تداوم

مهدی چالاکی: اتحادیه اقتصادی و پولی (EMU) نقش مهمی در سیاست گذاری اقتصاد کلان اتحادیه اروپا را ایفا می کند. از سال 2015، نوزده عضو اتحادیه اروپا، واحد پول یورو را جایگزین پول ملی خود نموده اند و مسئولیت سیاست پولی و نظارت مالی را به بانک مرکزی اروپا (ECB) واگذار کرده اند. به منظور ارایه کمک های مالی به اعضایی که با بحران های مالی روبرو هستند و همچنین اعلام نظر واحد در مورد مسائل بین المللی، کشورهای عضو همچنین توافق کرده اند که سیاست های بودجه ای و اصلاحات ساختاری شان را با یکدیگر هماهنگ کنند. از آنجا که اداره منطقه یورو به روش های جایگزین روش های سنتی، از جمله هماهنگی سیاست ها، ترنس گاورنمنتالیسم کامل و تفویض اختیار به سازمان های نوین، متکی است، EMU یک آزمایش پر ریسک در اشکال جدید سیاست گذاری اتحادیه اروپا است. از زمان آغاز یورو در سال 1999، این آزمایش چندین بار شکست خورده است، به ویژه پس از بحران مالی جهانی 2007-8  . این بحران برای اصلاحات جامع سیاست گذاری در EMU مانند یک کاتالیزور عمل کرد، که برخی آنرا به عنوان جاده صاف کن مسیر یک رویکرد متمرکز تر در سیاست گذاری اقتصادی می بینند، اما هیچ شواهدی از بازگشت به روش های قبلی تاکنون وجود ندارد.

به دلیل الزام EMU به تغییرات اساسی در سیاست گذاری اقتصاد کلان در اتحادیه اروپا، کشورهای عضو ضمن حفط برخی کنترل ها بر برخی جنبه های سیاستی خود، توافقاتی برای هماهنگی به اشکال رسمی ( ESM و SGP) و غیر رسمی ( جلسات یوروگروپ و یورو) نیز داشته اند.

به منظور مطالعه کامل مقاله، فایل پیوست را دانلود نمایید.

Attachments:
Download this file (policy making in EU.pdf)policy making in EU.pdf[ ]472 kB

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.