Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

دیجیتالیزاسیون: محرک رشد متوازن در دوره پساکووید

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در آخرین گزارش سیاستی خود یک رویکرد سیاستی چندجانبه برای تسریع بادوام جذب و انتشار تکنولوژی‌ دیجیتال در تمام لایه‌های جامعه طرح کرده است. این سازمان بر این باور است که تاکنون به خوبی به پتانسیل‌های اقتصادی تکنولوژی‌های دیجیتال پرداخته نشده است. علت آن هم سرمایه‌گذاری ناکافی از سوی کشورهاست که باعث عدم فعال‌سازی دارایی‌های نامشهود و شبکه‌های ارتباطی در داخل و خارج از کشورها شده است. اما شوک پاندمی کرونا باعث ایجاد چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی شده است. پایه‌های اصلی رویکرد OECD در این بخش که به LIFT شهرت دارد عبارتند از: یادگیری مادام العمر برای همه برای اطمینان از اینکه همه فرصت کسب و ارتقای مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در دنیای دیجیتال را دارند. منابع مالی نامشهود برای اقتصاد دانش تامین می شود تا به شرکت های بیشتری، به ویژه شرکت های کوچک اجازه دهد تا سرمایه گذاری نامشهود را افزایش دهند و از فرصت های ارائه شده توسط تحول دیجیتال استفاده کنند. چارچوب شرایط بازار برای عصر دیجیتال برای ارتقای سیاست‌ها به عصر دیجیتال، به ویژه در زمینه‌های مالیات، قانون رقابت و اجرای آن، امنیت دیجیتال، ورود و خروج شرکت‌ها و دولت الکترونیک؛ دسترسی به فناوری از طریق زیرساخت دیجیتال برای تسهیل دسترسی به شبکه های ارتباطی و تسریع در جذب فناوری های دیجیتال و انتشار بین المللی آنها.

Attachments:
Download this file (b9622a7a-en.pdf)b9622a7a-en.pdf[ ]1913 kB

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.