Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

گزارش «روندهای تکنولوژی 2022»

موسسه دلویت که یکی از چهار غول حسابداری و حسابرسی در جهان است، برای سیزدهمین سال متوالی گزارش روندهای تکنولوژی سال را منتشر کرده است. این موسسه سوئیسی گزارش سال 2022 خود را در هفت فصل نوشته است:

1. آسان‌شدن به اشتراک‌گذاری داده‌ها: مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید نوید این را می‌دهند که مکانیسم اشتراک‌گذاری داده‌ها در بین و درون سازمان‌ها با حفظ حریم خصوصی ساده شود. توانایی به اشتراک گذاشتن داده‌های ایمن با دیگران در یک اکوسیستم یا زنجیره ارزش، باعث ایجاد مدل‌ها و محصولات تجاری جدید می‌شود. برای مثال، با ادغام داده‌های بالینی روی پلتفرم‌های مشترک در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-۱۹، محققان، مقامات پزشکی و سازندگان دارو توانستند توسعه درمان‌ها و واکسن‌ها را تسریع کنند. علاوه بر این، همین پروتکل‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها به سازندگان دارو، سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها کمک کرده است تا برنامه‌های واکسیناسیون گسترده‌ای را هماهنگ و اجرا کنند که کارایی و ایمنی را در اولویت قرار داده و مالکیت معنوی را حفظ می‌کنند.

2. عمومی‌شدن ابر: مرکز ثقل تحول دیجیتال از پاسخگویی به نیازهای فناوری اطلاعات یک سازمان صنعتی به رفع نیازهای استراتژیک و عملیاتی منحصر به فرد هر بخش و حتی زیربخش تغییر کرده است. هایپراسکلرها و فروشندگان SaaS در حال کار با یکپارچه‌کننده‌های سیستم جهانی و مشتریان هستند تا خدمات و شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار مدولارشده و عمودی خاص را ارائه دهند که می‌توانند به راحتی برای تمایز منحصربه‌فرد استفاده و ساخته شوند.

3. آمادگی بلاک‌چین برای تجارت: ارزهای دیجیتال مد روز و توکن‌های غیرقابل تعویض، سرتیتر رسانه‌ها و مباحث عمومی را به خود اختصاص می‌دهند، اما سایر فناوری‌های بلاک چین و دفتر کل توزیع‌شده (DLT) نیز موج‌هایی را در سازمان ایجاد می‌کنند. در واقع، پلتفرم‌های بلاک‌چین و DLT از آستانه‌ی ناامیدی چرخه‌های تبلیغاتی عبور کرده‌اند و به خوبی در راه رسیدن به بهره‌وری واقعی هستند. آنها اساساً ماهیت انجام تجارت در سراسر مرزهای سازمانی را تغییر می‌دهند و به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا در نحوه ساخت و مدیریت هویت، داده‌ها، برندینگ، منشأ، گواهینامه‌های حرفه‌ای، کپی رایت و سایر دارایی های ملموس و دیجیتال بازاندیشی کنند.

4. خودکارسازی در مقیاس: در مواجهه با پیچیدگی خزنده تکنولوژی و انتظاراتی بالاتر از ثبات و در دسترس‌بودن، برخی از CIOها به طور بنیادی در حال مهندسی مجدد سازمان های IT خود هستند. چگونه؟ با گرفتن یک صفحه از راهنمای ارائه‌دهنده ابر. آن‌ها فرآیندهای تکراری و دستی را شناسایی می‌کنند و ترکیبی از مهندسی، اتوماسیون و سلف سرویس را به کار می‌برند.

5. هوش مصنوعی سایبر: تیم‌های امنیتی ممکن است به زودی تحت تأثیر حجم زیاد، پیچیدگی و دشواری شناسایی حملات سایبری قرار گیرند. سطوح حمله سازمانی به طور تصاعدی در حال گسترش هستند. استفاده از 5G همراه با تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه در حال رشد است. کار از راه دور در حال افزایش است. و حملات شخص ثالث به طور فزاینده ای مخرب شده‌اند. هوش مصنوعی سایبری می‌تواند نیرویی تقویت‌کننده باشد که سازمان‌ها را قادر می‌سازد نه‌تنها سریع‌تر از آنچه مهاجمان می‌توانند حرکت کنند واکنش نشان دهند، بلکه این حرکت‌ها را پیش‌بینی کرده و از قبل اقدام کنند.

6. فیزیکی‌شدن پشته‌های فناوری: با اتوماسیون وظایف فیزیکی، وظایف IT دوباره در حال رشد است و فراتر از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه است. CIOها اکنون باید نحوه نصب، مدیریت، نگهداری و ایمن‌سازی دارایی‌های فیزیکی حیاتی تجاری مانند تجهیزات کارخانه‌های هوشمند، روبات‌های آشپزی خودکار، هواپیماهای بدون سرنشین بازرسی، مانیتورهای سلامت و تعداد بی‌شماری از دیگر محصولات تکنولوژیک را در نظر بگیرند.

7. یادداشت‌هایی از آینده: در این فصل سه مسیر تکنولوژی بررسی می‌شوند که در طول دهه آتی یا بیشتر بر چشم‌انداز دیجیتال جهان مسلط خواهند شد: کوانتوم، هوش نمایی و تجربه محیطی.

Attachments:
Download this file (deloitte-ch-tech-trends-2022.pdf)deloitte-ch-tech-trends-2022.pdf[ ]10781 kB

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.