Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

نهادهای سیاسی و انتخاب های سیاست: شواهدی از ایالات متحده

فاطمه حاج کریمی: در سال‌های اخیر تمایلی به ترکیب مسائل اقتصادی و سیاسی با هم برای درک سیاست است. این تجدید حیات اقتصاد سیاسی هم سوالات و هم مدل‌های جدیدی ایجاد کرده است. بینش‌های حاصل از تئوری بازی، تئوری قرارداد و تئوری طراحی مکانیسم بر فهم ما از حوزه سیاسی تاثیر گذاشته است.

فهم اینکه چطور نهادها سیاست را تغییر می‌دهند به خودی خود یک نتیجه عقلانی مهم است. این قسمتی از کوله بار اقتصاددانان ایست که نیاز دارند روشی را که از طریق آن جهان کار می‌کند، بهبود بخشند. در اینجاPolicy شامل طراحی قوانین مناسب برای شکل‌گیری سیاست است.یک مواجهه بزرگ با اقتصاد عمومی درباره انتخاب سیاست‌هاستسطح مالیات‌بندی که آیا می‌تواند بیمه سلامت و چنین چیزهایی را موجب شود.

قوانین نهادی از دو نوع مختلف هستند:

  1. قوانین انتخاباتی:محدودیت‌های کسی که می‌تواند رای بدهد، آیا نمایندگی متناسب به کار رفته و امثالهم
  2. قوانین تصمیم‌گیری:کاربرد حق وتو، که آیا آژانس‌های معین، مستقل هستند.

به دلیل بحث تئوریک، ما نهادهایی را که در میان ایالات متحده تغییر می‌کنند در دو بردار به وسیله‌ی(I1st and I2st, with Ist)  که نشاندهنده یک بردار کامل نهادی است تفکیک می‌کنیم.

بردار(I1st)  شامل نهادهایی است که معمولا تصور می‌شود بر فرایند سیاست برای یک ساختار معینی از نمایندگی سیاسی اثر می‌گذارند.

نهادهای سیاستگذاری (I1st) محدودیت‌هایی بر آزادی حکمران و قانونگذار، شامل محدودیت‌های مالیات و هزینه؛ الزامات اکثریت برای افزایش مالیات؛ مالکیت حکمران از حق وتو؛ قوانین مربوط به انتصاب قانونگذاران و قضات؛ قوانین حاکم که آیا یک ایالت اجازه دموکراسی مستقیم را می‌دهد، مثل ابتکارات شهروندان و قوانینی که حکمرانان با محدودیت‌های دوره‌ای مواجه می‌شوند.

بردار(I2st)  شامل مجموعه نهادهایی است که روشی را تحت تأثیر قرار می‌دهند که از طریق آن انتخابات برقرار می‌شود.

اینها شامل نهادهای انتخاباتی(I2st)  هستند. قوانینی که تحت تاثیر قرار می‌دهند کسانی را که می‌توانند به سمت اجرا بروند و کسانی که می‌توانند رای دهند شامل کسانی که هزینه‌های ثبت نام رای گیری را تحت تاثیر قرار می‌دهند مانند مالیات نظرسنجی و آزمون‌های سوادآموزی، آنها کمک‌های مالی برای انتخابات را در انتخابات ایالت تنظیم می‌کنند و اجرای انتخابات اولیه را اداره می‌کنند.

به منظور مطالعه کامل مقاله، فایل پیوست را دانلود نمایید.

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.