Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

نکات نوشتن مقالات سیاسی

اغلب مقالات سیاسی به شکل گزارشدقیق نوشته می شوند که دورنمای معتبر یا راه حلی برای یک مشکل را بیان می کنند.گزارش ها نه تنها در سیاست بلکه در زمینه های فنی و تجاری نیز معمول هستند.درکاربرد تجاری مقالات اکثرا به عنوان ابزار خرید و فروش است که تولید، راه حلی برای نیاز موجود درطی داد‌و‌ستد است. در جهان سیاست،گزارش ها تصمیم گیرندگان را با نظرات و توصیه های متخصصان و پژوهش های تحلیلی راهنمایی می کنند.

همچنین گزارشها ممکن است شکل راهنمایی داشته باشند،که معمولا دید کلی از مسئله یا موضوع، تحلیل مورنظر و توصیه های موثری به تصمیم گیرندگان می دهند.کتابهای توجیهی و گزارش ها اغلب با اطلاعات شفاهی همراه هستند که توصیه ها و یافته های مهم را نشان می دهند.سپس تصمیم گیرنده به مقاله مبسوط تری برای تحلیل بیشتر ارجاع می دهد که توصیه ها و یافته های اصلی را شامل می شود.

اجزای اصلی:

با اینکه مقالات سیاسی بر توانایی شما بر تحقیق گسترده ای که روی مسئله انجام داده اید بستگی دارد،اما شما باید به مخاطب،پیش بینی های حرفه ای و اصطلاحات تصمیم گیرندگان موردنظر،و ساختار وجریان بحث نیز توجه بسیاری داشته باشید.در این جا ویژگی های کلیکه ساختار آنالیز و بحث بیشتر مقالات سیاسی را تشکیل می دهد بیان می شود:

مسئله یا مشکل را تعریف کنید: ضرورت را نشان دهید و یافته های مهم مسئله را براساس اطلاعات بیان کنید.واقعیت الویت شماست،بنابراین از اصرار براغراق بپرهیزید.

اطلاعات را تحلیل کنید- فقط ارائه نکنید: نشان دهید که چطور از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات کمی و کیفی به این نتایج و پیشنهادات دست یافته اید.نتایج دقیقی که اطلاعات را منطقی تر کند، بیان کنید و آن را بد تفسیرنکنید.اطلاعات شما باید تکرارپذیر باشند.

نتایج خود را به طور مختصر بیان کنید یا پیشنهادات را ذکر کنید: در جواب هر مسئله خاص،توصیه ها و نتایج معینی ارائه کنید و از کلی گویی بپرهیزید.

معیارهایی برای ارزیابی اطلاعات مشخص کنید: فرض ها و روشهای مهم موجود در تحلیل خود را شرح دهید و معیارهایی که برای ارزیابی مدرک خود به آن استناد کرده اید را بیان کنید.

اگر در حال ارائه پیشنهاد هستید،تئوری تغییر را بسط دهید،و گزینه ها را مطابق روش خود را تحلیل کنید و امکان پذیری آن ها را ارزیابی کنید: جوانب مثبت ومنفی کدامند؟چه چیزی امکان پذیر است؟ نتایج قابل پیش بینی کدامند؟یک مدل منطقی برای طرح تحلیل خود ارائه کنید و ادعای خود را با اطلاعات مرتبط ثابت کنید.

استدلال های مخالف، اخطارها، توضیحات دیگر و استثنائات نتایج یا توصیه های خود را نشان دهید و در موقع مناسب آنها را رد کنید. اعتبار شما به عنوان یک تحلیلگر سیاسی به توانایی تعیین و بررسی استدلالهای مخالف برمی گردد. شما مخصوصا باید نسبت به نظرات مخالف احتمالی که یک تصمیم گیرنده درحین اجرای توصیه ها و نتایج شما با آن روبرو می شود حساس باشید.

مراحل بعدی و کاربرد نتایج و توصیه ها را بیان کنید: به طور خلاصه امکان پذیری مراحل بعدی را توصیف کنید و کاربرد تحلیل خود را بیان کنید.

نتایج اجمالی را در یک بخش پایانی تشریح کنید و تصمیم گیرنده را از تصویر، هدف کلی، لزوم بررسی، یا ضرورت اجرا آگاه کنید. این به سوال «چه کسی اهمیت می دهد؟» پاسخ می دهد که ارزش پژوهش و پیشنهاد را به خواننده یادآور می شود. اگر هدف شما تصمیم گیرنده است، باید دغدغه های اصلی تصمیم گیرنده را بازتاب دهید.

به منظور مطالعه کامل مقاله، فایل پیوست را دانلود نمایید.

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.