Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

تشکیل مرکز توسعه پایدار نظام سلامت کشور

 
رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مرکز توسعه پایدار نظام سلامت کشور به منظور تحقق ظرفیت‌ها و اهداف موجود در قانون سازمان نظام پزشکی کشور و در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.

 رییس سازمان نظام پزشکی در ادامه با اشاره به اتخاذ برخی تصمیم‌ها درباره اهداف و کارکرد‌های و «مرکز توسعه پایدار نظام سلامت» در جلسه مذکور گفت: طراحی و تشکیل نظام دیده بانی مدیریت کیفیت، کیفیت سنجی، استقرار استاندارد‌ها و تدوین راهنماهای خدمات پزشکی در تمام بخش‌های مرتبط با حوزهٔ سلامت به عنوان نهاد اعتبار بخشی (Accreditation Body) خدمات سلامت از مهم‌ترین اهداف این مرکز است.
وی ثبت برند سازمان نظام پزشکی کشور در سازمان‌های جهانی، در جهت حفاظت از حقوق برند سازمان و هم چنین
- تشکیل شورای مشورتی با مشارکت و هم افزایی نهادهای مختلف مدنی، خصوصی، بین المللی و دولتی،
- تشکیل نهاد مشاور با مشارکت نظام پولی و بانکی برای تامین مالی پروژه‌های سلامت کشور
- همکاری با نهادهای بین المللی و تاثیرگذاری برای ایفای نقشی پررنگ‌تر جهت تحقق اهداف توسعه هزاره ملل متحد از طریق عضویت یا همکاری در UN Global Compact (معاهدهٔ جهانی ملل متحد)، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، برنامه جهانی غذا (WFP)، یونسکو، یونیسف و دیگر آژانس‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل برنامه ریزی برای تحقق فرایند محوری و چابکی سازمانی در سازمان نظام پزشکی کشور را از دیگر اهداف و برنامه‌های «مرکز توسعه پایدار نظام سلامت» عنوان کرد.
 
رییس سازمان نظام پزشکی همچنین به استفاده از ظرفیت این مرکز برای طراحی، اخذ مجوزهای لازم و تشکیل پژوهشکده‌ای با هدف پژوهشهای بنیادین در حوزهٔ توسعه پایدار سلامت هم به عنوان یکی از برنامه‌های مهم اشاره کرد.
 
در این جلسه مسوولیت پیگیری، تشکیل و استقرار هر چه سریع‌تر مرکز مذکور از جانب ریاست سازمان به دکتر محمود فاضل واگذار شد.
 
در این جلسه گزارشی تفضیلی دربارهٔ پروژه «مرکز منطقه‌ای پژوهش و تولید واکسن» (Regional Center for Research and Production of Vaccines) ارائه شد. این پروژه پیش‌تر با سرمایه گذاری بانک توسعه اسلامی (IDB) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۲۰۰۷ میلادی و با مدیریت علمی و اجرایی پروفسور نسرین معظمی شروع شده اما به دلایلی متوقف ماند. در این جلسه مقرر شد این پروژه این بار با محوریت سازمان نظام پزشکی و به عنوان یک پروژهٔ محرک توسعه (Flagship) و اولین پروژه مرکز توسعه پایدار سلامت کشور اجرا شود.
 
در این جلسه مقرر شد اجرای طرح ملی تولید میکروآلگ برای تولید مواد دارویی، بهداشتی و افزودنی‌های غذایی، مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، که در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با هدایت پروفسور نسرین معظمی پیش رفته است، به سازمان نظام پزشکی و مرکز توسعه پایدار سلامت سپرده شود.
 
ضمنا، دفتر منطقه‌ای غرب آسیای یورو سرت و گروه بین المللی توسعه پایدار به عنوان همکار و عضو معاهده جهانی ملل متحد، متعهد شد ضمن انتقال تجربیات خود در تشکیل دفا‌تر و مراکز توسعه پایدار، تمامی مساعی ملی و بین المللی خود را در هم افزایی با سازمان نظام پزشکی برای تحقق این مهم به کار گیرد.

 

منبع:

http://www.fardanews.com/fa/news/

ارائه خبر: عفت محمدی، دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.