Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

یارانه هایی که درست توزیع نشدند باید به حوزه سلامت تزریق شود

 

 

 

 یارانه هایی که درست توزیع نشدند باید به حوزه سلامت تزریق شود/ ضرورت پایان یافتن پروژه‌های عمرانی سلامت

 

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد یارانه هایی که درست توزیع نشدند باید به حوزه سلامت تزریق شود.

 به گزارش وب­دا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته با حضور در در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با پذیرفتن این واقعیت که حوزه سلامت با چالش های زیادی روبرو است افزود: متأسفانه در کشور ما این امر در اولویت اول قرار نداشت در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن تأکید داشتند البته این مهم نیز به نحوه اداره کشور بر می گردد. بدان معنا که وقتی کشور از لحاظ توسعه رشد سریع نداشته باشد بطور طبیعی اول به حقوق و مزایا توجه می شود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم به ارائه پیشنهاداتی برای ایجاد تحول در حوزه سلامت کشور پرداخت و یادآور شد: بهتر است ابتدا در خصوص بودجه سال آینده کل کشور از هم اکنون برنامه ریزی صورت گیرد و پیشنهادات عملیاتی که قابل اجراست در نظر گرفته شود.

 

وی با تأکید بر شناخت سیستم‌های موفق بهداشتی در کشورهای موفق به ویژه در بحث پزشک خانواده، افزود: به طور حتم اگر پیشنهادات درستی برای تأمین منابع وجود نداشته باشد نمی توان انتظار تحول عظیم را در حوزه سلامت داشت.

 

 

یارانه ها باید به حوزه سلامت تزریق شود

 

لاریجانی گفت: بهترین راه آن است که پول یارانه هایی را که ناعادلانه تقسیم شد و نتوانست در حوزه سلامت تزریق شود باید مقداری از آن به سمت این حوزه سوق داده شود زیرا از بودجه جاری نمی توان پول خوبی را برای بخش بهداشت و درمان دریافت کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت لازم است منبعی به وجود آید تا در اختیار وزارت بهداشت و بیمه ها قرار گیرد و در این صورت میزان پرداختی مردم برای هزینه های درمان تقریباً به صفر می رسد.

 

نماینده مردم قم در مجلس نهم گفت: متأسفانه دولت قبل در بحث هدفمندی یارانه ها نمره قابل قبولی دریافت نکرد زیرا نتوانست قانون را به درستی اجرا کند که همین امر باعث ایجاد تورم در کشور شد.

 

وی افزود: من پیشنهاد دیگری دارم و آن این است که بیمه درمان از بیمه بازنشستگی جدا شود زیرا تلفیق آن باعث مشکلاتی در کشور شده است و دائما وزارت بهداشت عنوان می کند که پول ما پرداخت نمی شود.

 

لاریجانی ادامه داد: در ادغام بیمه درمان از بیمه بازنشستگی مشکلاتی ایجاد می شود در حالی که این دو مقوله هایی جدا هستند؛ در مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع مطرح شد و من در آن جلسه اصرار کردم تا تکلیف این مهم روشن شود حال باید قانون آن آورده شود تا جداسازی بیمه بازنشستگی از درمان انجام گیرد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک با جداسازی بیمه درمان از بازنشستگی منابع ما در زمینه بهداشت و سلامت یک جا خواهد بود و وزیر بهداشت نمی تواند اعلام کند که پول ما پرداخت نشده است.

 

وی با یادآوری اقدامات عمرانی در حوزه سلامت گفت: با این اوضاع نمی توان خیلی از کارها را به نتیجه رساند به عنوان مثال ساخت یک بیمارستان حدود 20 سال به طول می انجامد که در این صورت هیچ نفعی برای کشور نخواهد داشت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: معمولا این پروژه‌ها باید یکسال تا دو سال به طول بیانجامد و من توصیه می کنم باید مکانیزمی برای واگذاری این‌ها به بخش خصوصی عمومی انجام گیرد تا این مشکل نیز رفع شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اعتراض یکی از نمایندگان مبنی بر آلوده بودن برخی محصولات غذایی کشاورزی افزود: مسئله سلامت در غذا حائز اهمیت است و از مسائلی است که با مشارکت وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی و بخش های خصوصی می توان به آن توجه ویژه ای داشت.

 

 دوشنبه ١٣ آبان ١٣٩٢- ١٤:١٧ / شماره خبر: ٩٦٨٥٦

 

منبع:http://www.webda.ir

(تهیه خبر: مانی یوسف وند؛ دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت)

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.