Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

ابلاغ سند توسعه سلامت فارس به سازمان دست اندر کار سلامت

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز از ابلاغ سند توسعه سلامت استان فارس به سازما‌ن‌های دست اندرکار سلامت برای ارائه برنامه عملیاتی و آغاز مراحل اجرایی سند خبر داد.

حسن جولایی امروز با اشاره به ابلاغ سند توسعه سلامت استان فارس به سازمان های دست اندرکار سلامت برای ارائه برنامه عملیاتی و آغاز مراحل اجرایی بیان بیان داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی هر استان کشور که منجر به ویژگی های بهداشتی و سلامت مختص همان منطقه می شود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به تدوین سند چندبخشی توسعه سلامت استان فارس، مبتنی بر ویژگی های بهداشتی و سلامت این استان کرده است.
 
وی با بیان اینکه طرح تدوین این سند، از دو سال پیش تا کنون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان متولی تدوین این سند، اقدام به تعامل با بیش از 20 سازمان مرتبط با سلامت عمومی استان کرده و در این بازه زمانی، جلسات بین بخشی بسیاری را برگزار کرده است.
 
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در نشست های برگزار شده، وضعیت کنونی استان فارس از نظر شاخص های سلامت، مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت ها نیز با نظر همه سازمان های مرتبط بررسی شده است.
 
جولایی با اشاره به نهایی شدن سند توسعه سلامت استان فارس بر اساس استراتژی ها و راهبردهای حاصل از نشست های بین بخشی با سازمان ها و ارگان ها بیان داشت: نسخه نهایی شده این سند هم اکنون در اختیار سازمان های مرتبط با سلامت عمومی جامعه قرار گرفته و مقرر شده است برنامه های عملیاتی سازمان ها در نشست بعدی شورای سلامت استان ارائه شود.
 
وی افزود: پیش از این نیز چند دانشگاه علوم پزشکی دیگر در کشور، اقدام به تدوین این سند، مبتنی بر شرایط سلامت و بهداشت بومی استان خود کرده بودند که به تصویب شورای سلامت این استان ها رسیده و در استان ما نیز این سند، با توجه به مشکلات خاص استان طراحی شده است.
 
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز بیماری های قلبی عروقی، سوانح ترافیکی و بیماری های روحی و روانی را از جمله محورهای عمده تدوین این سند عنوان کرد و گفت: بررسی شرایط کشاورزی و تولید محصولات سالم، شناسایی مناطق در معرض خشکسالی استان، آلودگی های زیست محیطی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم، تغذیه سالم، بیماری هایی چون فشارخون و دیابت که همگی منجر به ایجاد شرایط محیطی و رفتاری و کمک به سیاستگذاری در امر سلامت و ارتقای شاخص های آن می شود، از دیگر مولفه های تدوین این سند بوده است.
 

جولایی تاکید کرد: دستیابی به چشم انداز موردنظر این سند، تنها با همکاری بین بخشی سایر سازمان های مرتبط، NGOها و البته مردم، امکان پذیر است.

 

وی یادآور شد: تدوین این سند، نقشه راهی پیش روی اقداماتی است که سازمان ها هم اکنون در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه انجام می دهند تا بر اساس این سند، به صورت هماهنگ شده عمل کرده و در یک راستای مشترک حرکت کنند.

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.