Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

نیاز سالانه کشور به 650 دستگاه دیالیز/ استقبال از کمک خیران به نظام سلامت

وزیر بهداشت در مراسم راه اندازی 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه علوم پزشکی از نیاز سالانه کشور به 650 دستگاه دیالیز خبر داد.

به گزارش خبرنگار وب­دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی گفت: هم اکنون کشور به 1500  دستگاه دیالیز نیاز دارد تا کمبودهای سال های 90 تا 92 در این خصوص جبران شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله 8 درصد به بیماران نارسایی کلیه در کشور افزوده می شود و در این خصوص باید به زندگی سالم تر و پیشگیری بیشتر توجه کنیم. وی با تأکید بر کاهش بار بیماری های کلیه، افزود: با توجه به عدم دسترسی کمتر بیماران در مناطق محروم به دستگاه های دیالیز باید کاری کنیم که پیوند این بیماران در اولویت های نوبت دهی مراکز درمانی قرار گیرد.

دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه باید مسأله پیوند بیماران در دانشگاه های دیگر علوم پزشکی کشور پیگیری و اجرا شود، بیان داشت: تعداد بیمارانی که به نارسایی کلیه مبتلا شده اند در سال 91 بالغ بر 46 هزار نفر بوده است. 

دست اندرکاران امور فرهنگی در اقناع جامعه برای اهدای عضو تلاش کنند

وزیر بهداشت گفت: سالانه 5 تا 8 هزار ایرانی دچار مرگ مغزی می شوند که با تدابیری می توان، با پیوند کلیه 30 درصد از افراد مرگ مغزی، مشکل کمبود کلیه برای پیوندگیرندگان را مرتفع کرد.

وی این اقدام را نیاز به فرهنگسازی دانست و افزود: تنها 530 مرگ مغزی در کشور اعضای خود را اهدا می کنند که با فرهنگسازی می توان این رقم را افزایش داد.

وزیر بهداشت  از دست اندرکاران امور فرهنگی کشور خواست در امتناع و تشویق جامعه برای اهدای عضو تلاش کنند.

وی تعداد پیوند کلیه در سال را 2500 تا 2700 پیوند دانست و گفت: مرگ یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و اگر بتوانیم اهدا را افزایش دهیم به نجات انسان ها که هر کدامشان معادل نجات بشریت است کمک کرده ایم. وی از مردم خواست به مسأله پرفشاری خون به عنوان 20 درصد از علل ابتلا به نارسایی کلیه توجه کنند و افزود: 50 درصد از بیماران مزمن کلیوی که نیاز به دیالیز و پیوند پیدا می کنند، بر اثر دیابت به این بیماری مبتلا شده اند. وی در بخش دیگری از سخنانش از خیران خواست به کمک نظام سلامت آمده و در تهیه دستگاه های دیالیز، بخش های بیمارستانی را کمک کنند. وزیر بهداشت در ابتدای این مراسم با اشاره به توفیقات داخلی و خارجی دولت طی چند ماه گذشته گفت: در بخش خارجی توانسته ایم ماجراجویی کشورها علیه ایران را تا حدودی خنثی کنیم و در بخش داخلی هم تورم از 43 درصد به زیر 25 درصد رسیده است. وی اظهار امیدواری کرد که مشکل بیکاری نیز با همکاری مسئولان و مردم مرتفع شود. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دانشگاه های خوب کشور است و دکتر بیگلری، رییس این دانشگاه، به عنوان یک مدیر کارآمد می تواند با کمک مدیران خوبی که دراین استان هستند اقدامات خوبی در جهت افزایش سلامت مردم استان به انجام برساند.

گفتنی است: به منظور توسعه و گسترش تختهای دياليز در خدمت رسانی هرچه بيشتر به هموطنان، 151 دستگاه دياليز در 51 بيمارستان تحت پوشش 25 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و به طور همزمان از طريق ويدئو کنفرانس به مرکزيت زنجان، امروز با حضور وزیر بهداشت در مرکز همايشهای بين المللی روزبه زنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این دستگاههای دیالیز در آبادان، اصفهان، تهران (علوم پزشکی ایران)، البرز، ارومیه، بوشهر، اهواز، بابل، بوشهر، بیرجند، تبریز، تربت حیدریه، جیرفت، سمنان، سبزوار، شیراز، کاشان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، زاهدان، زنجان، بهشهر، مراغه و یزد به بهره برداری رسید.

بنا بر این گزارش در مراسم افتتاح همزمان 151 دستگاه دیالیز، حجت الاسلام علی خاتمی، نماينده ولی فقيه و امام جمعه زنجان، مهندس انصاری، استاندار، جمعی از مسئولين استان و شهرستان، معاون درمان و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند

منبع :

http://behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=1508&newsview=104569

تهیه خبر: صدیقه صلواتی، دانشجوی سیاستگذاری سلامت

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.