Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

Health Tourism صنعت رو به رشد کشور ترکیه

  

طبق گزارش وزرات بهداشت این کشور از سال 2002 ارائه خدمات سلامت در بخش خصوصی گسترش چشمگیری یافته است در حالی که همزمان پروژه های بسیاری در زمینه همکاری بخش های دولتی و خصوصی در نظام ارائه خدمات سلامت انجام شده است و بسیاری از تجهیزات پیشرفته و روش های نوین پزشکی وارد این نظام شده اند.

 

در همین راستا از سال 2010 پتانسیل ایجاد شده در نظام سلامت کشور ترکیه جهت ارتقای صنعت Health Tourism به کارگرفته شد و ادامه این روند رو به رشد به زودی ترکیه را به یکی از برندهای بزرگ این صنعت مبدل خواهد ساخت که متقضیان بسیاری را از سراسر دنیا جذب خواهد نمود.

از این رو با در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه و همچنین سایر شرایط تسهیل گر مانند عدم نیاز به تهیه ویزا برای مسافرینی که از 62 کشور دنیا قصد عزیمت به ترکیه را دارند و نظام سلامت توسعه یافته و مجهز به خدمات پزشکی به روز این کشور، پیاده سازی سیاست و برنامه های ارتقای صنعت Health Tourism را امکان پذیر ساخته است.

در این زمینه بخش خصوصی نقش پر رنگی ایفا نموده است چراکه بیش از 95 درصد خدمات حوزه Health Tourism توسط این بخش ارائه می گردد و پاسخگوی سالانه بیش از 150000 بیمار است که از کشورهای مختلف جهت دریافت خدمات سلامت به ترکیه سفر می کنند .

در عین حال تصمیم گیران نظام سلامت کشور ترکیه با در نظر داشتن برنامه استراتژیک نظام سلامت خود برای سال های 2010 تا 2014   که هدف کسب جایگاه اول منطقه در صنعت Health Tourism می باشد گام برمی دارند و سیاست های کلان خود را در جهت ارتقای این صنعت و رسیدن به هدف برنامه تنظیم می کنند.

 

منبع: www.saglikturism.gov.tr

ترجمه از: مینا نجاتی ، دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.