Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

برنامه پیشگیری از نابینایی و نقص بینایی طی سال های 2014 تا 2019

     

 نارسایی در بینایی در سراسر جهان یکی از مشکلات سلامت محسوب می گردد به طوری که 285 میلیون نفر در این گروه قرار می گیرند که 39 میلیون نفر آن ها کاملا نابینا هستند. این در حالی است که تخمین زده می شود بالغ بر 80 درصد این نواقص قابل پیشگیری یا درمان هستند. متاسفانه به دلیل خدمات نامطلوب در حوزه چشم پزشکی ریسک از دست دادن بینایی هنوز میلیون ها نفر را تهدید می کند.

از این رو در شصت ویکمین نشست سازمان بهداشت جهانی به ارتقای تلاش هایی اختصاص داده شد که در جهت خذف کوری قابل پیشگیری انجام می شوند. در این راستا برنامه ای با 5 هدف طراحی گردید که طی سال های 2009 تا 2013 موفقیت هایی نیز حاصل گردید. بنابراین شصت و ششمین نشست این سازمان در 20 – 27 ماه می سال 2013 در ژنو برگزار گردید که حاصل آن یک برنامه عملیاتی جهانی برای پیشگیری و کنترل کوری قابل اجتناب طی سال های 2014 تا 2019 بود.

در این میان عدالت در دسترسی همگانی به خدمات با کیفیت در حوزه مراقبت های چشم و همراستاسازی سایر برنامه های ملی کشورها با این برنامه عملیاتی در راس اولویت های WHO قرار گرفت.

 

منبع: http://www.emro.who.int

ترجمه: مینا نجاتی، دانشجوی دکترای سیاستگذاری

 

 

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.