Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

سند نقشه جامع علمی کشور در رشته سیاستگذاري عمومی

نقشه علمی کشور در حوزه علوم سیاسی عبارتست از : تعیین اقدامات ضروري براي دستیابی به توسعه علمی در این حوزه با توجه به اسناد بالادستی رسمی که عبارتند از: سند چشم انداز 20 ساله و سیاست هاي کلی ابلاغی رهبري.

نقشه راه به گمانه زنی در کشف گزینه هاي مختلف ممکن در آینده کمک می کند و در عین حال بخش هاي کلیدي از علوم مختلف که برا ي ایجاد این محصولات لازم است، را نیز مشخص می کند. این روش به ویژه براي تعیین فهرست اقدا م هاي لازم که باید براي ظهور یک فناوري جدید به انجام رسانده شود، بسیار مفید است.

نقشه راه نوعی برنامه عملیاتی (Action Plan) است. یا به تعبیر دقیق تر آنجا که بر عملیات متمرکز می شود. یک برنامه عملیاتی است هرچند که نقشه راه با افقی وسیعتر و مأموریتی گسترده تر در پی تعیین و شفا ف سازي اهداف استراتژیک، شناسایی موانع موجود و فعالیت هاي کلیدي براي تحقق این اهداف می باشد.

یکی از اقدامات ضروري براي توسعه علمی کشور تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی است تا از طریق آن مهمترین اقدامات، شاخص هاي عملیاتی، وظایف، زمانبندي ها و مسئولیت هاي بخش هاي مختلف مشخص شود.

برای دریافت متن کامل سند نقشه جامع علمی کشور در رشته سیاستگذاري عمومی (نقشه راه سیاستگذاری عمومی) به فایل پیوست مراجعه کنید.

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.