Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

حفظ رهبری جهانی موزه ها و گالري های ملی و حمايت از بخش موزه

سه موزه از پنج موزه برتر و پر بازديد دنيا در انگلستان قرار دارد. هرساله چهل میلیون نفر از موزه­ ها و گالری های این کشور بازدید می‌کنند. موزه‌ها و گالری‌های انگلستان به درستی سرآمد موزه­ ها و گالری­ ها هستند.

موضوع

سه موزه از پنج موزه برتر و پر بازديد دنيا در انگلستان قرار دارد. هرساله چهل میلیون نفر از موزه­ها و گالری های این کشور بازدید می‌کنند. موزه‌ها و گالری‌های انگلستان به درستی سرآمد موزه ­ها و گالری­ ها هستند. اين موزه­ها براي تحقيق و پژوهش مراکز مهمي هستند و براي بازديدکنندگان به شدت جذابيت دارند و موجب تقویت زندگی و آموزش بیشتر مردم می شوند. علاوه بر اینکه موزه­های ملی انگلستان مستقيماً توسط اداره فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) مورد حمايت مالي قرار مي­گيرند، انگلستان در کنار موزه­هاي برتر خود شبکه­ي گسترده­اي از موزه­ هاي خاص و منطقه­ اي نيز دارد که با کمک خيريه ­ها و کمک­ هاي مردمي، اعتبارات محلي و موسسات آموزشي اداره مي­شود. بسیاری از این موزه‌ها حمایت‌های مالی دریافت می‌کنند.

اقدامات

دولت (حکومت) انگلستان در تلاش است تا رهبري جهاني خود را بر موزه‌ها و گالري­ ها با اتخاذ چند سياست حفظ کند:

  1. مهيا کردن منابع مالي براي موزه­ هاي ملي و گالري­ ها
  2. فراهم ­آوردن امکان دسترسي عمومي آزادانه به مجموعه ­اي ثابت از موزه ­هاي ملي و گالري­ ها
  3. تهيه منابع مالي براي شوراي هنر با هدف حمايت از موزه­ هاي غيرملي يا به عبارتي موزه ­هاي غيردولتي
  4. پيگيري برای بهبود منابع مالی موزه ­ها و گالری ( مانند تجدید نظر در اظهارات و تفاسیر)
  5. افزودن به کمک هزینه­ های مالی و پولی به موزه­ ها و گالری­ ها
  6. فراهم کردن شرایطی که اشخاصي كه مجموعه ­هاي خصوصي دارند و در مواردی که اهمیت تاریخی و فرهنگی دارد با تمام یا بخشی از مالیات معاف شوند.
  7. فراهم ساختن شرایط مالی و اتخاذ سیاست­ هایی در زمینه نظام صدور مجوز صادرات[1] که به جابجایی­ های اشیاء هنری و فرهنگی نظم می ­بخشد.
  8. مهیا ساختن جایگزینی برای بیمه­ های تجاری که به عموم اجازه می­دهد تا به اشیاء هنری در بریتانیا دسترسی یابند، این در حالی است که پیشتر از طریق طرح پرداخت خسارت حکومت، قابل دسترس نبود.
  9. محافظت از اشیاء هنری که از خارج جهت نمایش موقت در موزه‌ها و گالری‌های بریتانیا قرض گرفته شدهاند در مقابل دستور مصادره دادگاه[2]

ابراهیم غلامپور

 


[1] export licensing system

[2] court-ordered seizure

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.