Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

ساخت برند های جهانی چینی از طریق انتقال فناوری نرم

  

هدف از این مقاله بررسی استراتژی های متفاوتی است که توسط شرکت های موفق چینی اجرا می شود، این شرکت ها تلاش می کنند تا برند های جهانی بسازند تا از این طریق ظرفیت های صادرات خود را بهبود بخشند. تأکید ویژه روی انتقال فناوری بازیابی برای مهندسی برند است تا از این طریق آنها به این هدف دست پیدا کنند.

فرانسیس آر. ییل

مترجم: علی اکبر اسدی کشه

 

طراحی/ روش شناسی/ رویکرد:

این تحلیل از روش مطالعه موردی برای درک چیزی هایی که تعداد بسیاری از شرکت های صادر کننده چینی  به آن دست پیدا کرده اند، استفاده می کند و یک تئوری  را در مورد استراتژی عمومی آنها توسعه می دهد. پنج شرکت انتخاب شده اند: شرکت های لنووا، حایر،کاسکو، تسینگتائو، جلی، به غیر از این پنج شرکت، همچنین اطلاعاتی در مورد استراتژی نام تجاری(برند) در مورد شرکت های لینینگ و سانتچ پاور ارائه می شود. بخش بزرگی از اطلاعات جمع آوری شده از پژوهش های ثانویه(شامل خلاصه، مجموعه و یا ترکیبی از پژوهش های موجود) است به استثنای شرکت حایر، لنووا و تسینگتائو که برای جمع آوری اطلاعات آنها از دیدار ها و تماس های شخصی صورت گرفته در سال های 2005 و 2006 استفاده شده است.

یافته ها:

یافته ها پیشنهاد می کنند که بعضی از موفق  ترین شرکت های چینی در زمینه توسعه تصویر نام تجاری(برند) یا از ابزار های بازاریابی ، از قبیل افزایش هزینه های ارتباطی، بهبود کنترل کیفیت، تأکید بر دید مسئولیت اجتماعی شرکتی خود، و یا به وسیله جستجوی مشارکت با نام های تجاری موفق خارجی از طریق ادغام/اکتساب استفاده می کنند. یک مدل اصولی نام تجاری جهانی منطبق با تجربه شرکت های چینی تعریف شده است.

محدودیت ها و مفاهیم تحقیق:

این مطالعه به هفت شرکت از میان موفق ترین کسب و کار ها چینی محدود شده است. مقاله قصد ندارد به عنوان یک ارائه گر آماری محسوب شود. دوره مشاهده در مورد تأثیر استراتژی اجرا شده، کوتاه و طی دوران رونق اقتصادی چین بود. جدا سازی متغیر های خارجی که در پیوند با موقعیت رقابتی و اقتصادی هستند و شناخت آنکه آنها می توانند بر مشاهدات ما در مورد شرکت ها مورد مطالعه تأثیر بگذارد، غیر ممکن بود.

ارزش و اصالت:

اگر چه استراتژی های داخلی در بازاریابی چینی و سرمایه های مستقیم خارجی به دورن چین هدف تعداد بسیاری از بررسی ها بود است اما استراتژی های بیرونی شرکت ها صادر کننده چینی و نیز تأثیر انتقال فناوری پوشش کمتری یافته است.

بنابراین این مقاله می تواند برای افرادی که خواهانه بهبود نام تجاری جهانی هستند با ارزش باشد.

کلید واژه: چین، نام های تجاری، استراتژی بازاریابی، جهانی سازی، صادرات

نوع مقاله: مقاله تحقیقی

 

 مقدمه:

در 20 سال گذشته، چین سریع تر از تمام اقتصاد های دیگر رشد یافته است. چین به طور همزمان تصور یک کارگاه جهانی به ویژه در مورد تولیدات کم هزینه توسعه داده است. زمانی که وزیر بازرگانی آقای بو شیلای در صحبت با نمایندگان حکومت ها و کسب و کار ها در شورای امور جهانی شیکاگو تشریح کرد که کشورش دیگر نمی تواند به عنوان یک وسیله تسهیل ساخت و تولید برای سرمایه گذاران غربی قمداد شود بلکه چین اکنون مجبور است که یک صادر کننده به لطف نام تجاری خودش شود، این جهت گیری جدید در می سال 2007 در نظر گرفته شد. این جهت گیری است مرحله نوینی در توسعه "اقتصاد بازاری سوسیالیستی"[1](این نوع مدل اقتصادی خاص چین است) است که توسط دنگ شیئوپینگ با هدف نه تنها رقابتی شدن در سطح جهانی در عرصه تولید بلکه به عنوان یک کشور بازاریاب تعریف می شود. متأسفانه برای شرکت های چینی، شهرت برند چینی به آنها این اجازه را نمی دهد که در میان برند های معروف در سال 2007 ظاهر شوند. به علاوه مطالعه یه آمریکایی در مورد عبارت"ساخت چین" نشان می دهد که بیش از 60 درصد فراخوان ها از محصولات مصرف کنندگان در امریکا در سال 2007  برای تولیدات چین بوده است. پاسخگویان در این مطالعه ویژگی ها زیر را برای برند های چین بیان نموده اند: بسیار ارزان، از لحاظ ارزش خوب، رنگارنگ و در حال تغیر که البته هیچ یک از آنها خیلی جذاب نیستند. در همان مطالعه بیشترین آشنایی با نام های تجاری لنووا(59  درصد)، تسینگتاو(46 درصد)، حایر(37درصد)، بانک چین(35 درصد)، شبکه تلویزیونی چین(33 درصد) بر می گشت.

 شرکت های چینی با چالش بهبود ادراک جهانی خود رو به رو می شوند بنابراین این شرکت ها از غرب از طریق انتقال فناوری های نرم مربوط به علوم اجتماعی از قبیل بازاریابی را یاد بگیرند. چرخش تدریجی اکنون از کارخانه جهانی به طرف شرکت های جهانی می باشد.

این مقاله مطالعه خواهد کرد که چگونه شرکت های چینی خودشان را با توجه به ویژگی های عمده شرکت های جهانی موقعیت یابی می کنند. سپس این متغیر ها تعریف شده اند،  واینکه چه حوزه های مختلفی وجود دارد که در آن شرکت های چینی هنوز برای رسیدن به این هدف به کمک انتقال فناوری نرم در حال فعالیت هستند. این مفهوم می تواند به وسیله تقلید و استفاده از دانش مربوط به فنون یا مهارت های نرم که قبلا توسط تشکیلات اقتصادی برای نمونه  در زمینه استراتژی بازاریابی، تکنیک های مدیریت یا ارتباطات به کار گرفته شده است، باشد.

روش و زمینه تحقیق:

انتخاب شرکت ها در این تحقیق به طور ذهنی است، در این تحقیق تمرکز بر داده های آورده شده از پنج شرکت اصلی چینی از قبیل شرکت های لنووا، حایر،کاسکو، تسینگتائو بیر، جلی است که تمام آنها به خاطر تصویر بین المللی کنونی شان انتخاب شده اند تا شناسایی شود که چگونه برند های چینی برای رسیدن به موقعیت جهانی در حال تلاش هستند. ما همچنین بعضی از عوامل عمده برند سازی استراتژیک شرکت های لینینگ و سانتچ پاور که رشد آنها در آیند به طور بالقوه امیدوار کننده است را ارائه می دهیم.

از آنجایی که تحقیق در هر مورد بر اساس فرایند انتخاب خواهد بود، روش مطالعه موردی اکتشافی در این تحقیق انتخاب شده است. این روش ممکن است مقدمه ای برای تحقیقات کاملتر باشد.

بخش نخست اختصاص خواهد یافت به شناسایی ویژگی های عمده یک برند جهانی که برای بررسی این موضوع ما ادبیات دانشگاهی و رخداد های موفقیت آمیز صنایع را مورد مطالعه قرار می دهیم.

در بخش دوم ما مثال هایی شرکت های مورد بررسی را مطالعه خواهیم کرد و همچنین این موضوع را که آیا این شرکت ها مطابق با ویژگی هایی که سعی به دست آوردن آنها دارند، هستند؟

چه چیز از برند های جهانی فهمیده می شود؟

مطابق با تعریف جرجوری لی رئیس بازاریابی الکترونیک سامسونگ: هر برندی که حضور جهانی بیشتر و توانایی تأثبر روی رفتار مصرف کننده در سطح جهان و به طور مستمر در سر تاسر جهان به تجارت بپردازد، یک برند جهانی است. او شرکت کره ای خود را به عنوان اجرا کننده تمام این معیار ها قلمداد می کند. این به وضوح مشخص است که اینتربرند(سازمان رده بندی برندها در سطح جهانی) تعدادی از شرکت ها مانند کوکا کولا، مایکروسافت، ام ابی ای، جنرال الکتریک، نوکیا یا اینتل(اکثرا امریکایی هستند) در رأس رتبه بندی برند های جهانی قرار دهد.

یکی دیگر مهمترین رتبه بندی ها که توسط میلوارد برون اپتیمور منتشر شده، شرکت موبایل چین و چندین بانک چینی در بین 100 برند برتر دنیا بر اساس ارزش برند 2006 نشان می هد.

در میان مطاعات دیگر، موسسه لابراتور برند جهان(2007) 500 تا از پر نفوذترین برند ها جهان حایر، لنووا، سی سی تی وی و دستگاه های تلویزیونی چنکنک را شامل می شود و همچنین مطالعات لن همین موضوع را نشان می دهد. در پروژه تحقیقاتی که در مورد 3300 مصرف کننده در 41 کشور انجام شده، دریافته است که تفاوت در کیفیت برند های جهانی شرط اولیه این مسئله است که چرا مصرف کنندگان یک برند را بیش از برند های دیگر انتخاب می کنند. اینگونه به نظر می رسد که مصرف کنندگان در سطح جهانی برند های جهانی را براساس سه ویژگی عمده در هنگام خرید مورد ارزیابی قرار می دهند:

1-    سطح کیفیت ( چیزی که به وسیله استفاده کنند ها از نظر دهنی درک می شود و یا شاخص های عینی که توسط آنها اندازی گیری می شود)

2-    اسطوره های فرهنگی که برند ها با محتوای عاطفی خود تولید می کنند.

3-    تلاش شرکت ها می بایست مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار دهد که می توان در ارتباط با مسئولیت اجتماعی شرکت باشد. از قبیل محافظت از کارگران و حمایت از محیط زیست برای توسعه پایدار

با این سه متغیر، ما یک متغیر چهارم را اضافه خواهیم کرد: مقدار و کیفیت ارتباطات در سطح بازاریابی یا در سطح شرکت.

تا جایی که مربوط به تأثیر "کشور مبدأ"[2] می شود، هات در نتیجه ای نسبتاً شگفت آور کشف کرد که اگرچه شرکت ها اغلب چنین فرض می کنند که عامل ارزش های امریکایی یک معیار در تصمیم گیری های برند جهانی مصرف کنندگان است اما در واقع اهمیت کمی برای مصرف کنندگان دارد. یک پاسخگو چنین جواب می دهد: من از این کشور متنفرم ولی عاشق تولیداتش هستم. پاسخگویان این مطلب را به صورت های مختلف بیان می کنند: مردم ممکن است از شرکت های بین المللی راضی و یا متنفر باشند اما آنها نمی توانند آنها را نادیده بگیرند. هنوز تأثیر "کشور مبدأ" برای یک محصول روی تصمیم به خرید تأثیر می گذارد، تا آنجایی که اکثر مصرف کنندگان کیفیت تولیدات یک کشور را با تصور ملی آن شرح و گزارش می کنند.

در موسسه محک چین روی روش های ارتباطات شرکتی مطالعه شد، تمرکز روی دید شرکتی در 23 شرکت چینی که در این مقاله هم انتخاب شده اند، قابل توجه است. بودجه های این بخش به اندازه ثابت بیش از 15 درصد در حال افزایش است. این مطالعه نیاز شرکت های چینی به منظور توسعه سیاست های قوی "سی اس آر"[3] را شناسایی می کند، همان گونه که "سی اس آر"[4] یک اولویت برای بعضی از بهترین برند های جهان شده است. در این حوزه، آلن و روت و نیز ورزر و چندلر به وضعیت هزاره محدوده ها می کنند: حداقل دو سوم 25000 مصرف کننده ای که در امریکا، کانادا و اروپای غربی مورد بررسی قرار گرفتند از اثرات در انتخاب محصول تا حدی به اصول اخلاقی شرکت، تأثیر بر محیط زیست و مسئولیت اجتماعی را مد نظر قرار می دادند. لیو پینگ مدیر دپارتمان کارفرمایان در کنفدراسیون تشکیلات اقتصادی(شرکت ها) چین روی اهمیت "سی اس آر" در چین جدید همان طوری که در شانزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیزم چین بیان شد: ما باید بر مسئولیت اجتماعی سازمان ها متنوع، تشکیلات اقتصادی و شهروندان خود تمرکز کنیم، تأکید کرد.گزارش های "سی اس آر" از طریق تشکیلات اقتصادیچندملیتی غربی در دهه 1970 شروع شد، تشکیلات اقتصادی خصوصی "سی اس آر" را در چین منتشر می کنند و در جدیدترین مورد شرکت گرید استیت اولین شرکت دولتی در چین که  گزارشی در مورد "سی اس آر" در مارس 2006 ارائه داده است.

چه مشکلاتی رو به روی برنده های چینی در جهت تلاش برای رسیدن به وضعیت جهانی شدن برند آنها است؟

 موسسه ارزیاب استاندارد برند یانگ و روبیکن مطالعه ای شامل 500000  مصرف کننده در 45 مشور طی 14 سال انجام دادند که برداشت های از برند کشور در موارد ذیل را نشان می داد این در حالی است که چین خودش را در سطح بالای در قابلیت اعتماد، لذت و زیبایی می بیند. "دیگران چین را چگونه می بینند؟" چین سطح بالای از پویایی را نشان می دهد اما در قابلیت اعتماد، اصالت و زیبایی در سطح پایینی قرار دارد: این سطح بسیار پایین است و نمی تواند با چنین تصور کشوری(برداشتی که مصرف کننده از آن کشور دارد) به جذب مصرف کننده بپردازد.

وقتی که به اولین ویژگی استراتژی موفقیت برند از مانند ایجاد تولیدات با کیفیت نگاه می اندازید، برای مثال نامه چاپی که روی 5 جولای، 2005 به وسیله گولوبال تایمز منتشر شد، در آن مردی معرفی شده بود به عنوان بارزس آبجو و نوشته بود بسیاری از آبجوسازان چینی از فرمالدئید به عنوان موارد افزودنی استفاده کرده اند چون روش کم هزینه ای برای جلو گیری تشکیل رسوب در طول ذخیره سازی است.آبجوسازی تسینگتائو بعداً این اطلاعات را رد کرد.

کشور های غربی بعضی از مشکل تصویری(برداشت از یک کشور) در ارتباط با موضوعات سیاسی را مطرح می کنند، که به طور فراوان از طرف رسانه های غربی یادآوری می شود، اگر چه گاهی ممکن است حقایق تحریف شده باشند.

در مارس 2006، نخست وزیر ون جیابائو گزارش "سی اس آر" شبکه دولتی در 2005 را مورد توجه قرار داد: "این خوب انجام شده است". همان طوری که در این بررسی از گزارش توسعه پایدار در چین سخن به میان می آمد "بسیاری از تشکیلات اقتصادی (شرکت ها) چینی گزارش توسعه پایدار برای اولین بار منتشر کردند" ، شرکت ها مجبور به" پاسخگویی به اجتماع باشند و در معرض نظارت اجتماع قرار گیرند" اما حداقل این موضوع به این معنا است که آنها این کار را انجام می دهند. آقای هو یپینگ، معاون رئیس جمهوری در فراسیون صنعتی و تجاری چین  به منظور  بهبود تصور(برداشت) بین المللی در همکاری اقتصادی، او در سخنرانی خود در اجلاس رهبران پیوند جهانی در وینا بعضی نمونه هایی از مشارکت شرکت های چینی در موضوعات محیط مانند:گروه ایلیا در مغولستان داخلی، کروی در چین شمالی و یا گروه شیمیایی چانهووا زیست را یاد آورد شد.

اینتربرند از 2006 رتبه بندی بهترین برند های چینی منتشر کرده است که صعود آنها در 2007 با دو رتبه بندی متفاوت را نشان می دهد.

هنوز با وجود مشکلات در ساخت برند،  سطح  ثبت برند در چین به سرعت در 30 سال گذشته افزایش یافته است به صورتی که از 32589 برند ثبت شده در 1979 به 370000 در پایان 1992  سپس از 1150000 در پایان 1999 رشد داشته است. همچنین تنها در سال 2003، 452095 برند ثبت شده اند. در سال 2007 در مجموعه بیش از 4000000 برند با میانگین سالانه 4000000 برند در سال ثبت شده اند. این رشد تمایل شرکت های چینی برای رسیدن به شناخته شدن در سطح جهانی در میان بازیگران آینده در رقابت برند را نشان می دهد.

عامل دیگری که در ارتباط با توسعه برند در چین است، ضرورت وجود بخش خصوصی می باشد. رشد کارآفرینی ضرورتی برای خود برند سازی چین ایجاد کرده است تا  برند قدرتمند شرکتی بشود.

چین هنور راه طولانی برای بهبود برداشت معمولی که توسط مصرف کنندگان غربی درک می شوند، دارد. هنگامی که پرسیده می شود، آیا شما از محصولات چینی خریداری می کنید 40 درصد از پاسخگویان علاقه کمی نشان می دهند و 37 درصد علاقه میانه ای برای خرید محصولات چینی صادر شده از چین را ابراز می نمایند. این موضوع به خانواده تولیدات با تفاوت در علاقه برای نمونه زیر 10 درصد برای غذا ها، بیش از 20 درصد برای دستگاه های دی وی در و وی سی آر و 18 درصد برای کامپیوتر وابسته است.

جدول 1: سطح آشنایی با برند های چینی و ارزیابی برند ها به عنوان سفرای چین در خارج با مطاله برند "ساخت چین" در سال 2007

 

آشنایی با برند به درصد

برند ها به عنوان سفیران چین

Lenovo: 59

Tsingtao: 46

Tsingtao: 4.02

Lenovo: 4.02

Haier: 37

Bank of China: 35

Haier: 3.7

Bank of China: 3.69

CCTV: 33 China

Mobile: 32 China

Mobile: 3.66

Huawei: 3.56

Huawei: 29

TCL: 20

Baidu: 3.38

CCTV: 3.33

Chery: 18

Baidu: 18

ChinaUnicom: 3.24

TCL: 3.17

Ch. Unicom 16

Sina: 14

TCL: 3.17

Sina: 3.12

Sohu: 12

Geely: 10

Sohu: 3.09

Moutai: 2.95

 

     مطالعه موردی در مورد برند های موفق چینی

به منظور ارزیابی تلاش های انجام شده توسط شرکت های چینی در مواجه با ویژگی های مورد انتظار، ما بعضی از شرکت هایی که بکلی در رتبه بندی برند جهانی یا اینتربرند چین نیامده اما شرکت هایی هستند که می توان برای آنها اطلاعاتی از طریق پاسخگویان غیر چینی جمع آوری شود، انتخاب کردیم.

لنووا

لنووا معتبرترین برند چینی است. شرکت اصلی آن، لجنت، نامش ار در سال 2003 به لنووا تغییر داد و بخش رایانه شخصی را از شرکت ماشین های کسب و کار صنعتی در سال 2005 خریداری کرد. فرایند کسب سرمایه های خارجی برای توسعه بین المللی به عنوان تعهد دولت تحلیل می شود زیرا وقتی که این مذاکرات در جریان بود لنووا شرکت تحت مالکیت دولت اداره می شد. مزیت های عمده رقابتی که کمک کرد به موفقیت لنووا در ارتباط با موارد زیر است:

  1. شناخت قدرت برند در چین با چندین برند فرعی که تحت پوشش لنووا چتر بود.
  2. عملکرد بسیار کارآمد، به عنوان مثال در تحویل محصولات در محدوده زمانی سه تا پنج روزه
  3. کانال های توزیع متنوع، نمایندگان فروش ارزش افزوده و نیز فروشگاه های فرانشیز
  4. استراتژی نام تجاری شرکت در اتخاذ لوگو لنووا- ای بی ام برای محصولاتش
  5.  عملیات ارتباطی در اوایل دهه 1990 "با شعار اگر ما رویاها را متوقف کنیم جهان چه چیزی می خواهد باشد" با حک روی کالا

لنووا "برندی شرکتی و معتبر در تولید" شد. در می 2005، لنووا، شرکت اجیلوی و مادر[5] را برای انجام تبلیغات جهانی برای لنووا  و ایجادکمپینی در مورد ارتباطات یکپارچه بازاریابی که شامل تبلیغات آنلاین، حامیان مالی و تلویزیون بعلاوه چاپ بود، انتخاب کرد. آنها همچنین از شعار " دنیای جدید، فکر جدید" استفاده کردند.

در مارس 2004، لنووا  به برنامه حامیان المپیک در کمیته بین المللی المپیک به عنوان اولین شرکت چینی که حامی تجهیزات الکترونیکی رایانه ای کمیته بین المللی المپیک برای دوره 2005 تا 2008 بود، ملحق گردید.  حمایت از بازی های های المپیک چین به شرکت لنووا این فرصت طلایی را می دهد که با میلیون ها بیننده تلویزیونی در کنار برند های معتبر جهانی مانند جی یی، مکدونالد، سامسونگ، پاناسونیک یا کداک ارتباط برقرار کند. شخصیت کاریزماتیک آقای یانگ یونگینگ، فارق التحصیل دانشگاه جیو تانگ شانگهای، که به عنوان مرد سال 2004 به وسیله تلویزیون مرکزی چین انتخاب شد، برداشت برند لنووا را در سرتاسر فرایند کلان بازیابی بهبود خواهد داد.

یانگ یونگینگ انتقال تکنولوژی ساخت برند جهانی ار از طریق چندین اقدام تماشایی اجرایی کرده است:

  • راه اندازی کمپین های تبلیغاتی با ترکیب نام شرکت های لنووا و آی بی ام و حفظ برند های سینگ پد و سینگ سنتر
  • انتصاب ریئس سی پی آی بی ام و سپس تفویض به املیو معاون پیشین شرکت دل به عنوان مدیر عامل شرکت لنووا
  • انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی لنووا در ارتباطات تجاری در درون شرکت لنووا
  • استقرار ستاد جهانی لنووا در آمریکا  در بخش آی بی ام پی سی سابق. این تیم بزرگ اجرایی از ترکیب شهروندان چینی و امریکایی ساخته شده است. همان طور که در نوشته جهان مسطح است آمده: آیا شما آن را یک شرکت آمریکایی یا چینی ویا فقط یک شرکت جهانی می نامید؟
  • الزامات نیرومند کیفیت  با پیش فرض صفر جهت گیری کرد،  همان طور که توسط ولادیمیر درجروویک تصدیق می شود یعنی مدیر عامل شرکت مشاور برداشت(تصویر) برند آزمایشگاه برند از پکن
  • حمایت از ورزش ها یک جزء دیگر استرانژی ارتباط لنووا است: آنها از تیم هاکی واشنگتن ردسکین در آمریکا و یک تیم بیسبال در ژاپن حمایت می کنند.

انتقال تکنولوژی که شرکت لنووا از آن سود برد بعد از آن بود که شرکت آی بی ام سینگ پد آن را به صورت عملی برکار برد و شرکت های کامپیوتری چینی دیگر از آن  روش کمک گرفتند.

در استراتژی برند جهانی لنووا از چهار ویژگی استفاده شده است: الزامات کیفیت به عنوان ویژگی فیزیکی، سی اس آر به عنوان بعد عقلانی که دادن رضایت را به مصرف کننده  که او انتخاب خوبی داشته، برداشت برند به عنوان عنصر عاطفی و نهایتا سه جزء پیشین که به وسیله سیاست ارتباطات پویا بایکدیگر پیوند می خورند.

حایر:

شعار "آشکارا آماده ستاره جهانی شدن" حایر روی هدف زینگ رویمینگ ریئس شرکت حایر تأکید دارد. مشهور به جک ولز چین(زینگ رویمینگ) در سال 1948 در لویزهو شانگ های متولد شد و به عنوان ریئس شرکت یخچال کویینگداو در سال 1984 منصوب شد.

در مصاحبه با مجله هفته تجارت، زینگ کاریزما تأکید داشت وقتی که مسئولیت این شرکت را در سال 1985 بر عهده گرفت، مطابق چیزی که زینگ می گوید: مشکل واقعی این مسئله بود که کارگران به شرکت نه ایمان و نه علاقه ای به شرکت داشتند. حتی مسئله کیفیت به ذهن آنها خطور نکرده بود. اجرای استراتژی برند جهانی شرکت حایر شامل جند مرحله می باشد:

  1. ساخت برند محلی(1948-1990): در این مرحله کیفیت کلیدی بود
  2. تنوع محصول(1991-1997) از یخچال به ماشین های شوینده و دستگاه های تهویه هوا
  3. بین المللی(1998-2005): صادرات تحت برند خود شرکت و راه اندازی 18 زیر مجموعه. برای مثال حایر امریکا در سال 1999 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در ساختمان خاصی در شهر نیویورک است.

نویسنده شانس ملاقات با دفتر مرکزی حایر در کوینگداو در سال 2005  وقتی این شرکت در ابتدای مرحله جهانی شدن بود را داشته است: محلی شدن در بازار های خارجی همان طور که آقای زینگ تعبیر می کند "استراتژی برند پرقدرت ترین سلاح برای دفاع در موقعیت رکود اقتصادی است". زینگ رومین راهبردی را مستقر ساخت مبنی بر اینکه اگر ما به طور موثر بتوانیم با شرکت های با تجربه ای همچون جی یی، فلیپس و ماتسوشیتا رقابت کنیم، ما بی تردید می توانیم بازار های کشور های در حال توسعه را به سادگی بدست بگیریم.

این اولویت به آموزش به عنوان کلیدی برای کیفیت و کارایی داده شد در نتیجه این تصمیم منجر به تأسیس دانشگاه حایر در سال 1999 برای آموزش مدیران شد.

در زمینه سی اس آر حایر تصمیم به تداوم پیشنهادات سازمان استاندار های بین المللی گرفت. سازمان تصمیم گرفت که  کار گروه مسئولیت اجتماعی(SR) برای توسعه استاندار های راهنما بر اساس SR:ISO 26000 تشکیل بدهد که می بایست تا سال 2010 منتشر بشود. این استاندار ها در انواع مختلف سازمان ها نه فقط بخش خصوصی به کار می رود. چین به عنوان یکی از نقاط اصلی دارای مشکلات توسعه پایدار سی اس آر شناسایی شده است. برخی از شرکت های چند ملیتی چینی در حال دریافت آموزش سریع در ارتباط با سی اس آر هستند. حایر تنها برند چینی است که به وسیله لابراتوار جهانی برند به رسمیت شناخته شده است. زینگ رومین اولویت را روی صرفه جویی در انرژی و سلامت می گذارد و همچین ادامه می دهد که حایر یک بخش سالم از اجتماع خواهد شد. در نتیجه در سال 2007، حایر برای دومین بار برترین رتبه چین را در نمایشگاه لوازم الکتریکی لاسوگاس در میان 10 برند برتر چین در یافت کرد.

دوباره چهار جزیی که در شرکت لنووا بررسی کردیم در شرکت حایر مورد توجه قرار گرفته است در نتیجه ما می توانیم این مدل را به عنوان مدل چینی برند جهانی پیشنهاد کنیم.

 

کاسکو:

کاپتان وی جیافو، رئیس و مدیر اجرایی گروه حمل و نقل اقیانوسیه چین، پنجمین و بزرگترین شرکت حمل ونقل کانتینر دنیا، استراتژی های اجرایی خود به منظور رشد کسب و کارش برای کسب برند جهانی در کشوری که 6 تا از 10 بنادر شلوغ دنیا در آن است توضیح داد. یک ملوان به نام وی جیافو مسئولیت کاسکو را در سال 1998 بر عهده گرفت و بعضی از اصول و قواعد مدیر عامل برجسته شرکت جی یی یعنی آقای جک وچ با سه مفهوم اصلی عملیاتی زیر را به کار برد:

  1. حداکثر سازی سود عملیاتی
  2. حداکثر سازی ارزش شرکت 
  3. حداکثر سازی بازگشت سهامداران

یک ویژگی استراتژی شرکت کاسکو برای ایجاد کسب وکار حمل و نقل کانتینر ، اولویت دادن به همکاری بین صنایع شبیه خودش است. کاسکو اتحادیه ای با عنوان سی کا وای اچ با شرکت های خط کاوازاکی ژاپن،تایوانس یانگمین و شرکت حمل و نقل هانجینگ ایجاد کرده اند. کاپتان تشریح می کند که مارشال مریر به عنوان اندرزگوی چینی بیان می دارد که: شما نمی توانید تمام تصویر کوه را تماشا کنید چون در درون کوه هستید. او بنابراین کارشناسان را فرامی خواند تا در ساختن برنامه های استراتژی که بزرگترین مشکل رهبران است به او کمک کنند. در بیانیه مأموریت کاسکو اهداف دیگری که مورد تأکید می باشد این است که رئیس در خدمات لجستیکی و حمل ونقل بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهد و برگشت سود برای سهامداران را به حداکثر برساند  و همچنین اعتبار و قابلیت اعتماد را نسبت به خود افزایش دهد.

کاپیتان وی نیاز به انتقال تکنولوژی نرم که از کارشناسان غربی نشأت می گرفت را پذیرفت. او اولین کسی بود که پیشنهاد شناسایی این گروه از تکنولوژی ها را ارائه داد ولی در ابتدای امر هیچ کس آن را نپذیرفت. این تاجر با هوش سپس با ای تی کیرنری یعنی کسی که پیشنهاد همانند او داده بود، تماس بر قرار کرد. از آنجایی که پشنهاد کاپیتان مطابق عقیده کارشناسان آمریکایی بود یه سادگی در شرکت پذیرفته شد. گاهی اوقات استفاده از از تکنولوژی غربی می تواند خود ستایی به نظر برسد چون تکنولوژی غربی به مفاهیم ارزش می دهند. عقیده وی مبنی بر همکاری عملیاتی یکی از تدابیر او در مورد همکاری بین کاسکو و شرکت حمل و نقل چین بود. ا. می گوید: در اکثر صنایع برخی شرکت های بزرگ باید وجود داشته باشند تا به عنوان رهبر تمام آن صنعت را یکپارچه کنند.

در زمینه سی اس آر، کاسکو تا سال 1995 در مناطقی از قبیل شهرستان فوگنگ در استان یانا، شهرستان لولانگ در تیبت و یانشان و شهرستان هایچینگ در استان هبی در امور امداد رسانی کار می کرده است. تا به حال، کاسکو بیش از 60 رنمینبی (واحد پول چین) برای ساخت این مناطق هدیه داده است.فعالیت ها روی ساخت مدارس دوره ابتدایی و ثانویه در نام پروژه امید، ساخت جاده و پروژه های دیگر متمرکز است. بعلاوه در سال 1998 در طی حادثه سیل در منطقه رود خانه یاگتز، ساسکو کمک هایی معادل بیش از 10 میلیون رنمینبی برای کمک به قربانیان به منظور باز سازی خانه هایشان پرداخت کرد. در طی فراگیری ویروس سارس در سال 2003، کارمندان کاسکو 6 میلیون رنمینبی به کارکنان  پزشکی درگیر با ویروس اختصاص دادند که به آنها برای خرید بیمه حوادث شخصی کمک کردند. در سال 2005 این شرکت و کارمندانش 100 میلیون رنمینبی برای تأسیس بنیاد خیریه کاسکو اختصاص دادند و اولین بنیاد خیریه ابتکاری در میندال چین بود. نهایتاً کاسکو در حال فعالیت برای بهبود ایزو 9000 سیستم مدیریت کیفیت، ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیط و OHSAS 18001 سری ارزیابی امنیت و سلامت شغلی است. کاسکو همچنین سیستم مدیریت جامع خودش ار مستقر کرده است.

کاسکو بر روی کیفیت به عنوان یک ویژگی فیزیکی (با تأییدیه های چندگانه)، سی آر به عنوان ویژگی عقلایی(اهدا خیریه و درمان کارگران)، برداشت برند به عنوان یک ویژگی عاطفی فعالیت می کند و تمام این ها به لطف ارتباطات قوی که به وسیله مدیرت اجرایی شرکت و استفاده از تکنولوژی نرم افزایش یافته است.

تسینگتائو:

شرکت آبجوسازی در سال 1903 به عنوان یک شرکت تحت نظر انگلیس و آلمان  برای تولید آبجو سبک آلمانی در بخشی ازچین که توسط آلمانی ها بعد از جنگ بوکسر ها اشغال شده بود، تأسیس شد. در سال 1972  آبجو تسینگتائو در بازار های آمریکا جایی برای خود باز کرد. این آبجو در بیش از 50 کشور در سر تاسر دنیا به فروش می رسد و  50 درصد صادرات آبجو چین را در اختیار دارد، در کنار برند های دیگری از قبیل دراگون و فونیکس، همین مسئله این شرکت را یکی از مشهور ترین برند های چینی کرده است. شرکت ارزیابی ارزش برند پکن این شرکت را در رتبه دهم در بین 42 برند باارزش چینی معرفی کرده است(این در حالی است که حایر ولنووا در رتبه اول و دوم هستند).

27 درصد از این شرکت مالکیتش در اختیار انهوزر بوش است و دولت چین 32 درصد از سهامش را در اختیار دارد و این در جهت سیاست حد میانه مالکیت شرکت ها است. از سال 1997، شرکت بیش از 40 آبجوسازی در خارج و داخل چین را در اختیار داشته است و تولید سالانه اش را سه برابر کرده است. شرکت آبجو تسینگتائو برای مثال از طریق فستیوال بین المللی آبجو که میزبان 3.4 میلیون نفر در 2005 بود، ارتباطات خود را افزایش داده است. موزه آبجو این شرکت در سال 2003 مصادف با یکصدمین سال تولید این شرکت، تأسیس شد.

در آگوست 2005، زمانی که نویسنده مقاله سر دفتر کوینگداو این شرکت را ملاقات کرد، شرکت حامی رسمی آبجو داخلی برای المپیک پکن از طریق امضاء موافقت نامه حمایت با "کمیته سازمان پکن برای بیست و یکمین بازی های المپیک" شد. کمپین بازاریابی خود را در تابستان 2006 با موضوع "اشتیاق، رویا و موفقیت" شروع کرد. شراکت با انهوزر بوش در هایی را به بازار جهانی باز می کند، تا تسینگتائو را برندی چینی معرفی کند که  بتوان در بیشتر کشور های دنیا یافت شود. وقتی که در دهه 1990 مشخص گردید که رشد جو در چین می بایست آلوده به ماده ضد آفت و کود غیر استاندار برای جو است، کیفیت تولیدات تسینگتائو مورد حمله قرار گرفت. بعد از شکایت در مورد فرمالید، شرکت آبجو سازی در حکم صادر شده محصولات مورد تأیید قرار گرفت و همچنین در حکم چنین بیان شده بود که مقدار استفاده از فرمالید در هر لیتر آبجو پایی تر از استانداری است که سازمان بهداشت جهانی تنظیم کرده است.  اداره کل نظارت بر کیفیت، بازرسی و قرنطینه دولت چین بیان کرد که آبجو چین، شامل شرکت معروف تسینگتائو، برای نوشیدن سالم است.

در مورد این شرکت ما دوباره تلاش های شدید بر کیفیت، سی اس آر، برداشت و افزایش ارتباطات برای ساخت برداشتی جهانی از خود را در شرکت تسینگتائو مشاهده می کنیم.

جیلی:

تولید کننده شماره هشت اتومبیل در چین که مدل هاوکینگ جیلی را تولید می کند و به قیمت 5800  دلار بفروش می رساند. شرکت هلدینگ جیلی زجیانگ در سال 1986 با تولید یخچال و فریزر در هانگزو از استان زجیانگ شروع به فعالیت کرد. در سال 1994این شرکت شروع به تولد موتور سیکلت و اتومبیل کرد. در سال 2003، شرکت 4 درصد بازار چین را در دست داشت. ظرفیت تولید شرکت 300000 اتومبیل است. این شرکت 8000 نفر را در استخدام خود دارد و در بورس هنگ کنگ سهامش مبادله می شود.

تا آنجاکه مربوط به سیاست کیفیت می شود، این شرکت استاندارد ایزو 9001 را گرفته است. در زمینه شناسایی بین المللی، جیلی اولین شرکت اتومبیل سازی است که در نمایشگاه اتومبیل دیتروید شرکت کرده است. شائوفولی رئیس و بنیان گذار این شرکت اعلام کرد که جیلی قصد دارد به بازار های آمریکا وارد شود. تا سال 2006،  این شرکت 26 فروشنده و 128 شبکه فروش در خارج از چین داشت. شرکت 1500 دستگاه و برنامه برای ساخت کارخانه مونتاژ به افریقایی جنوبی صادر کرده است که تولیداتش به استرلیا و اروپا فروخته می شود.

در حوزه ارتباطات، جیلی در نمایشگاه اتومبیل کویینداو در می 2007 در کنار برند های برجسته چون بنتلی، فراری و پورشه و همچنین مرسدس، فورد، فولکس واگن، بوگات، سیترون و نیسان  شرکت کرد. این شرکت حامی بازی های المپیک پکنی که به آنها تماشاچیانی در حد شرکت صنایع خودرو سازی و موتور های دانگ فنگ نخواهد داد، نمی شود. موقعیت شرکت در رتبه بندی برند های چینی هنوز در حد متوسط است.

دانشگاه آموزش اجرایی جیلی در پکن با 800 میلیون دلار سرمایه در سال 2000 در پارک علم و فناوری زهونگ چانگ پینگ کار خود را ضروع کرد. در زمینه سی اس آر، شرکت جیلی بیش از یک بیلیون ین برای آموزش و پرورش سزمایه گذاری کرد و رئیس هیئت مدیره آقای لی شوفو هفتمین فرد در لیست هدیه معادل 278 میلیون ین است.

 همچنین برای شرکت های چینی دیگر ما محور هایی مشابه مدل تئوریک جهانی یافتیم که در زیر ارائه می شود.

لی نینگ:

لی نینگ به وسیله المپیک گیمانست که یک قهرمان در چین شد، ایجاد گردید و در سال 1990 شرکت اسپورتزویر(لباس ورزشی) را تأسیس کرد. در سال 2003 این شرکت 10 درصد از درآمد خود را معادل 120 میلیون دلار در بازاریابی و برند شدن هزینه کرد. اگر چه این مقدار هزینه به نسبت شرکت های رقیب در این صنعت بسیار کم است اما در مقایسه با استاندار های چین تحسین برانگیزه است. مدیر عامل شرکت پرواز که قرار بود مشعل المپیک را روشن کند بعد از این اتفاق، لحظه ای بزرگ برای بازاریابی در بازی ها برای این شرکت رقم خورد.

سانتچ پاور هولدینگ:

این شرکت در وچی  در استان جیانزو مسفقر شده است. اسن شرکت یکی از تولید کنندگان برجسته سلول های خورشیدی در حال رشد جهان است. شرکت سانتچ یکی از پنج سازنده سلول های فتوالتائیک در جهان است. شرکت در سال 2003 توسط دکتر زهنگرونگ شی تأسیس شد. روندی جهانی درزمینه تولید سلول های خورشیدی در آسیا در حال توسعه است و اخیراً  67 درصد از اکثریت سهام که در ساخت محصولات خورشیدی هستند خریداری کرده است. برای نمونه شرکت مشهور سلول خورشدی ژاپن با 107 میلیون دلار.

خواسته مشابه شرکت ها که قرار است روی کیفیت، سی اس آر، برداشت(تصویر) و ارتباطات کار بکند براساس سطحی از انتقال تکنولوژی به نظر برای تولیدات دو شرکت اخیر و نایک فراهم شده است.

یکی دیگر از ابعاد استراتژی شرکت های چینی تلاش برای خرید شرکت های موفق موجودی است که برند مشهوری هستند، مانند لنووا و آی بی ام، شرکت نفت ملی چین در تلاش برای تصاحب یک شرکت نفتی آمریکایی به نام آنوکال است. اما مخالفت کنگره آمریکا این فرایند را متوقف کرد. مقدار در حال افزایش سرمایه گذاری مستقیم برون مرزی خارجی چین روی تمایل برای کسب بیشتر دارایی های(ابتکارات غربی ها در زمینه فناوری نرم) استراتژ یک خارجی تأکید دارد.

یافته ها:

موئلفه های متنوع برند سازی جهانی که به وسیله شرکت های مورد مطالعه مورد قرار گرفتند، استفاده می شود. این موئله ها به طور خلاصه در جدول 2 خلاصه شده اند.

اگرچه مطابق با بیان تام داکترف مدیر عامل شرکت جی والتر تمسن چین برآورد هزینه های تبلیغاتی در چین کاملاً نزدیک و متنوع بین 2.4 بیلیون دلار و 15 تا 20 بیلیون دلار در سال 2007 است، حتی با چنین شرایطی بزرگترین رقم مربوط به هزینه های تبلیغات سرانه حدود 12 تا 15 دلار است، که مجبور است با رقم تبلیغات آمریکا که حدود 1500 دلار درسال 2002  است، مقایسه بشود. این ارقام به طور نامساوی بین شرکت های چینی توزیع می شوند و حتی برجسته ترین شرکت های چینی هنوز راهی طولانی برای پای گذاشتن در مسیری دارند که شرکت های غربی برای تأثیر گذاری بر مصرف کننده ها از قبل رفته اند. از 20 تا 30 سبتامر 2007 اولین همایش تبلیغات چینی در کوینگداو برگزار شد. شرکت های چینی در این همایش مشتاق و خواستار یادگیری از جهان بیرون به نظر می رسیدند و مصمم بودند که دستاور های خود را به نمایش بگذارند. این شرکت ها در حال فعالیت برای گسترش برند چینی در هماهنگی با یکدیگر به سر می برند و تصویر(برداشت) جذاب و شفاف را که برای اکثر محصولات ملی ضروری است، طرح ریزی می کنند.

موئلفه دیگر برند سازی جهانی مخاطرات مربوط انتقال دانش تولید شده از شرکت های چند ملیتی است که این انتقال دانش بعضی از معایب را به همراه دارد که در ارتباط با وابستگی بیش از حد به این شرکت ها و در پی آن کاهش انگیزه های نوآوری است.

بدون در نظر گرفتن بحث های که در مورد برند های مشهور چین کردیم، انتقال بازار یابی یا فناوری نرم به وسیله سوانسو(1992) و چن و همکارانش در راهنمایی برای آموزش بازاریابی توصیف شده است. آنها فناوری بازاریابی را به عنوان فناوری که برای انجام اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، تعریف کرده اند. انتشار فناوری نرم در کمسیمون قواعد حرفه ای(PRC) و در همان زمان از طریق دانشگاهیان، مدیران کسب وکار و مدیران سزح پایین مورد توجه قرار گرفت. تحلیل درک شده(یعنی فناوری نرم) توسط چن و همکارانش در 10 مجله علمی بازاریابی معتبر چین نشان می دهد که روش های جدیدی برای انتقال فناوری نرم از آفرینده گان آن به استفاده کنندگان آن وجود دارد.

شرکت

ارتباطات

CSR

اسطوره فرهنگی

کیفیت

لنووا

استخدام شرکت اجیلوی و مادر(شرکت روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغ) در بازی های المپیک 2008

اجرای راهنمای ایزو 26000 مه در فهرست هارام سی اس آر آمده است.

خرید آیکون آمریکایی-  59 درصد از پاسخگویان به مطالعات اینتربرند با نام این شرکت آشنایی دارند.

هدف گیری با پیش فرض صفر- عملیات کارا(تحویل در کمترین زمان)

حایر

جنبه روحانی  زنانگ رویمین

گزارش ایزو 26000 سی اس آر که به وسیله آزمایشگاه برند جهانی برای ارزیابی برند در لیست هارام سی اس آر شناسایی می شود.

"این شرکت آمادگی ستاره شدن را دارد"

اعطای جایزه در نمایشگاه الکترونیکی لاسوگاس- تأسیس دانشگاه برای تأکید روی کیفیت

کاسکو

بازاریابی در سطح کلان(جهانی) با کاریزمای رئیس وی جیافو

دارای استاندارد OHSAS 18001[6]-  حمایت مالی چندگانه و حمایت از  محیط زیست- فهرست شده در لیست هارام سی اس آر

اتحاد با کاوازاکی و یانگمین

مشاوره ای تی کیرنری برای بهبود کیفیت- دارای استاندار ایزو 9000

تسینگتائو

حامی رسمی المپیک 2008 "اشتیاق، رویا ها و موفقیت" طرح فستیوال آبجو

27 درصد سهام انهوزر بوش مقام اول در شرکت های آبجو سازی است مطابق مجله شانس

دهمین برند باارزش چین که محصولاتش در 50 کشور به فروش می رسد

دریافت استاندارد ایزو 9002 در سال 1995 و ایزو 9001 در 1999

جیلی

برنامه ریزی برای راه اندازی هفت مدل جدید هدف بالا شامل سری وسایل نقلیه هوای سبز

آقای لی شوفو در لیست بشر دوستان اصلی "هارام "

برداشتی که هنوز در حال شکلگیری است

گواهی نامه ایزو 9001- اولین تولید کننده چینی در نمایشگاه دیتروید- دانشگاه جیلی

لی نینگ

تایید شدن توسط قهرمانان مشهور المپیک

آقای لی نینگ در لیست بشردوستان "هارام"

افتخار مردم چین بعد موفقیت در المپیک لی نینگ

گواهی ایزو- مرکز جدید تحقیق و تو سعه در هنک کنگ

گروه نایک

تلاش برای تقلید از استراتژی تبلیغاتی شرکت پی و جی

سرمایه گذاری در  کارخانه های بیودیزل

موتو: ما سخت برای به روزبودن زندگی شما تلاش می کنیم

گواهی ایزو 9000 در سال 1995

ساچ پاور

ایجاد شعبه در ژاپن و آمریکا

عضو پیمان "گلوبال"

حمایت از استراتژی بلند مدت چین در مورد جایگزینی نفت

یکی از تولیدگنندگان برجسته سلول های خورشیدی

جدول 2 – موئلفه های برند سازی جهانی در مورد شرکت های چینی

شمار دانشجویان چینی که در خارج از کشور تحصیل می کنند از 860 نفر درسال 1978 به 125000 نفر در سال 2002 رسیده است. در همان حال که چن در حال تدریس بازاریابی در دانشگاه اقیانوسیه کوینگداو در سال های 2005 تا 2006 و مرکز کیفیت مدیریت شانگ های بود، نویسنده این مقاله اشتیاق قوی برای یادگیری فناوری برند سازی در بین دانشجویان ام بی ای خود مورد ملاحظه قرار داد. برند سازی جهانی موصوع مورد علاقه دانشجویان بود و در مورد این موضوع به بحث می پرداختند.خلاصه پیشین نشان می دهد که چهار ویژگی اصلی برند سازی جهانی به وسیله مثال های ساده ایی که از شرکت های برجسته چینی آوردیم مورد توجه قرار گرفته است. تأثیر فناوری نرم در زمینه توسعه مسئولیت اجتماعی شرکت ها، افزایش در بودجه ارتباطات، استقرار کمک های خارجی از طریق ادغام و اکتساب و نیز اجرای استاندار های کیفیت آشکار می شود. انتقال فناوری می تواند از طریق شبکه های نژادی آمریکایی های چینی که دانش خود را به پی آر سی(کمیسیون قواعد حرفه ای) انتقال می دهند، پیشرفت کند.

نتیجه گیری:

با توجه به پیشرفت های اخیر شرکت های چینی در استراتژی بازاریابی در مورد دست یابی به وضعیت برند جهانی، چین باید به عنوان یک کارگاه برون سپاری برای شرکت های غربی مورد توجه قرار گرفته بشود. هفت مثال استفاده از  انتقال فناوری نرم از قبیل تکنیک های بازاریابی در زمینه توسعه سی اس آر از طریق اجرای استاندارد ایزو 26000 یا ارتباطات بهتر با افزایش قدرتمند تبلیغاتی و بودجه ارتباطات در این مقاله نشان داده شد. تکنیک های فراوان دیگری به وسیله  شرکت های چینی استفاده می شوند: از جمله ادغام و اکتساب که این موضوع با تشریح توسعه شرکت لنووا با خرید بخش کسب وکار سینک پد شرکت ای بی ام بررسی شد. نهایتاً، توسعه دانشگاه های شرکت ها با هدف توسعه فرهنگ شرکتی برای تداوم مسیر شرکت های غربی به سوی برند جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت های چینی از ابزار های فناوری بازاریابی که به وسیله دانشگاه ها و شرکت های غربی منتقل شده اند، در حال استفاده هستند و اینکه این شرکت ها در حال تهیه روش هایی موثر برای بهبود موئلفه های متنوع در برداشت(تصویر از خود) هستند. مثال های دیگر از اکتساب سرمایه های استراتژیک در این مقاله که در ارتباط با کسب فناوری "بی اُ یی" هایدیز کره یا اکتساب از "شرکت وسایل الکترونیکی سشیندر" آلمان بود، حرفی به میان نیامد.

این مطالعه اکتشافی در مورد متغیر ها که ویژگی های دنیای برند جهانی را تعریف کرد، شایسته است که با تحقیقات توصیفی که به مثال های برجسته آماری محدود می شوند، دنبال شود. انجام این تحقیقات به علت محدودیت در دسترسی به اطلاعات بسیار دشوار خواهد بود.

مطالعه ما مدارکی در مورد اینکه چه چیزی می تواند الگویی برای برند سازی جهانی بر اساس سه ویژگی عمده معرفی شود، نشان داده شد: جنبه "فیزیکی" سیاست مربوط به کیفیت، محتوای "عقلایی" سی اس آر، روابط "عاطفی" با تصویر(برداشت) برند، و تمام عواملی که به وسیله سیاست ارتباطاتی قوی به یکدیگر پیوند می خورند.

دستیابی به وضعیت برند جهانی ممکن است هنوز نیاز به زمان داشته باشد و ما ممکن است در مورد صحت پیش بینی "زئو یی" ، یکی از بنیانگذاران مشاودان طراحی صنعتی در شانگ های در سال 1997، درباره اینکه اولین برند جهانی چینی احتمالاً از بخش کشاورزی، مبل ومان یا طراحی داخلی، که فرهنگ چینی از طریف آن به نمایش گذاشته می شود، ظهور می کند، تردید داشته باشیم. من فکر می کنم این مسئله در طول نسل بعد یعنی بین 10 تا 15 سال اتفاق می افتد.



[1] . socialist market economy

[2] . country of origin

[3] .Corporate social responsibility

[4] . در واقع مدل خود تنظیمی شرکت که در  یک مدل کسب وکار جمع می شوند و شامل: وجدان شرکت، شهروند شرکت، کارایی شرکت، کسب و کار پاسخگو.

[5] . یک شرکت روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغاتی

[6] . استانداری انگلیسی در سیستم مدیریت امنیت و بهداشت شغلی

 

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.