Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

هنگام ارسال مفقود شده است: هرج و مرج در تحقیقات دولتی انگلستان

 

توصیه‌ی متخصصان در شکل‌دهی و بهبود سیاست‌گذاری‌ها بسیار حیاتیست. دولت انگلستان در هر سال 2.5 بیلیون یورو برای مشاوره و توصیه‌‌های کمیسیون متخصصان داخل و خارج از دانشگاه‌ها هزینه می‌کند. اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که از 24 بخش دولت تنها 4 بخش (به اضافه‌ی بخش محیط‌ زیست و سلامت اجتماعی) توانسته‌اند فهرست کاملی از مطالعات و تحقیقات انجام شده‌ای که برای آن هزینه‌ کرده‌اند را ارائه کنند و مشخص شده است که میلیون‌ها پوند صرف تحقیقات صوری می‌شود که به آسانی گم می‌شوند یا منتشر نمی‌شود و هیچ کمیسیونی آن‌ها را نگه نمی‌دارد.

 

این گزارش موارد مختلفی را یافته است که برخی از تحقیقات به دلیل سیاسی دیرتر منتشر می‌شوند و یا به تعویق می‌افتند. در یک مورد، 200 صفحه گزارش در مورد سلامت روانی که میان بحران اقتصادی و افسردگی رابطه پیدا کرده بود، به دلیل همزمانی با سخنرانی یکی از سیاستمداران در مورد اقتصاد به تعویق افتاده است. گزارش دیگر از دولت نشان داده است که اگر حداقلِ قیمت مشروبات الکلی به 45 پوند برسد از میزان مرگ و میر و جرایمی که بر اثر مصرف الکل به وجود می‌‌آید، کاسته خواهد شد

 

. اما این تحقیق تا زمان اعلام سیاست‌گذاری و وقتی که این ایده توسط وزارت کشور رد شد، هرگز منتشر نشد. اما بحث اصلی اینجا بیشتر نابه سامانی در این موضوع است. سر استفان سِدلی قاضی اسبق و عضوی از بنیاد سنس فور ساینس می‌گوید: تمامی تحقیقات قبل از اعلام سیاست‌‌‌گذاری‌ها باید منتشر شوند تا باعث ایجاد بحث و گفتگو در مورد آن‌ها شود. اگر جز این عمل شود ممکن است جامعه به نحوی به خطر بی‌افتد.

 

تمامی تحقیقات مطالعات کمیسیون باید ثبت شود و قراردادها با محققان نیز باید شامل ماده‌ای باشد که کار بعد از اتمام بالافاصله منتشر شود و هرگونه تاخیر در انتشار نیز باید توضیح داده شود. حجم بالای تحقیقات صوری منجر به بدبینی جامعه و عدم اعتماد و اهمیت به سیاستمداران می‌شود و همچنین به معنای سیاست‌های ضعیف دولت‌هاست.

مترجم: نیرا منتخبی، منبع: گاردین، تاریخ: 4 جون 2016

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.