Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باید تمامی کشورها همکاری کنند

جوش فرایدنبرگ، به گزارش منتشر شده توسط مسئولان تغییرات آب و هوایی، مبنی بر توجه بیشتر در اعمال محدودیت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای، انتقاد کرد.

جونش فرایدنبرگ از مسئولان نهاد تغییرات آب و هوا در کشور استرالیا است. نهادی که در سال 2011 تشکیل شد و هدف آن بازبینی سیاست‌گذاری‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی است اما این نهاد هیچ قدرت یا اختیارات اجرایی در این حوزه ندارد. فرایدنبرگ معتقد است که دولت هیچ برنامه‌ای برای اعمال محدودیت در مورد بزرگترین آلوده‌کنندگان هوا ندارد و دو طرح تجارت آلاینده که مسئولان آب و هوایی بدان توصیه کرده‌اند تنها یک گزارش و و بر اساس بررسی سیاست‌های سال 2017 است. (طرح‌ تجارت گازهای گلخانه‌‌ای بخشی از سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی سیاست‌گذاری‌های آب و هوایی است و در آن سقفی برای میزان انتشار گاز گلخانه در هر کشور در نظر گرفته می‌شود که به صورت رایگان یا در مزایده در اختیار کشور مربوطه قرار می‌گیرد. در صورتی که کشوری بیش از این میزان گازهای گلخانه‌ای تولید کند باید آن را از سایر کشورها خریداری کند. و یا کشوری که گاز گلخانه‌ای کمتری تولید کرده، می‌تواند حجم مازاد خود را به دیگر کشورها بفروشد.)

در روز چهارشنبه مدیریت تغییرات هوا، تاسیس دو طرح تجارت گازهای گلخانه و تقویت قوانین را به دولت استرالیا توصیه کرد تا دولت به اهداف سال 2030 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برسد و این امکان را فراهم کند تا این اهداف را در راستای تعهدات بین‌المللی‌اش در زمینه‌ی تغییرات آب و هوایی ارتقا دهد. در این مورد وزیر محیط زیست سابق گِرِگ هانت توصیه کرده است که دولت سیاست تامین امنیت را تقویت کند که به معنای اعمال محدودیت در میزان تولید گازهای گلخانه‌ای است. فرایدنبرگ معتقد است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باید تمامی کشورها همکاری کنند و این گزارش نیز به آن تاکید دارد. همچنین در حال حاضر استرالیا در تلاش است تا به هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای تا 78 میلیون تن تا سال 2020 برسد. اما فرایندنبرگ باور دارد که بودجه‌ی تخصیص داده شده با این کار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 26 و 28 درصد در سال 2030 کافی نیست.

مترجم: نیرا منتخبی، منبع: گاردین، تاریخ: سپتامبر 2016

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.