Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

مفهوم‌سازی شبکه‌ی شناسایی مؤدیان مالیاتی: (واحدیابی از طریق سامانه اطلاعاتی یکپارچه)

مهدی گل وردی: مالیات، به عنوان یکی از مهم­ترین منابع درآمد دولت، به شمار می­ رود. این عنصر، علاوه بر آنکه در جبران بخشی از هزینه ­های بخش عمومی بالاخص هزینه­ های جاری نقش عمده دارد، به عنوان یکی از اهرم ­های مؤثر در سیاست­ های مالی دولت نیز شناخته می­ شود. پژوهش حاضر، با هدف مفهوم­ سازی شبکه شناسایی مؤدیان مالیاتی انجام شده است. این پژوهش، بدنبال پاسخ به این سوالات است که وضعیت شناسایی واحدهای مالیاتی جدید در سازمان امور مالیاتی چگونه است؟ و مدل مفهومی مناسب برای شناسایی واحدهای مالیاتی جدید در سازمان امور مالیاتی، به چه صورت است؟ در نتیجه، محقق در پاسخ به سوالات فوق ­الذکر، با انجام مصاحبه با مدیران و کارشناسان سازمان امور مالیاتی و مطالعات میدانی، شبکه ­ای متشکل از نهادهای عمومی و دولتی و با مرکزیت سازمان امور مالیاتی، معماری و طراحی کرده است که به نحو مطلوبی، اطلاعات مؤدیان جدید مالیاتی را جمع­ آوری و واحدهای مالیاتی جدید را شناسایی می‌کند. در نهایت، به برخی از الزامات و چالش­ های پیش روی این الگوی پیشنهادی، نیز اشاره شده است.

برای مطالعه متن کامل مقاله به فایل پیوست مراجعه نمایید.

 

Attachments:
Download this file (tax.pdf)tax.pdf[ ]452 kB

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.