Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

تدوین سند سیاستی ایجاد جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران

مکان یابی صحیح و اصولی خدمات شهری می توانند نقش موثری در نظم بخشیدن به عملکرد و سازماندهی فضایی شهر داشته باشد.

حمیدرضا محملی ابیانه*

شبکه جایگاه های سوخت رسانی تهران از جمله اجزاء شبکه خدمات شهری است که به عنوان تامین کننده سوخت شبکه حمل و نقل درون و برون شهری عمل نموده و به نوبه خود از لحاظ تردد خودروها، شهرسازی، ایمنی و مسائل زیست محیطی دارای اهمیت است.

مطالعات صورت گرفته، گواه از توزیع پراکنش نامتناسب ایستگاه های سوخت رسانی در سطح شهر تهران است. در این سند سیاستی سعی شده است تا ضمن بیان مسئله و بررسی اجمالی زوایای مختلف آن، تحلیل مختصری از جنبه سیاستی، اجتماعی و اقتصادی موضوع انجام گرفته و نتایج مطالعات و پژوهش هایی را که با هدف ارائه مدلی برای ایجاد شبکه متوازن جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران انجام گرفته است را در قالب یک سند سیاستی جهت اجرا ارائه نماید.

تذکر: این سند به عنوان یک کار تحقیقی دانشگاهی در پی آن است که الگویی را جهت تنظیم «سند سیاستی» برای پیاده سازی نتایج پروژه های مطالعات شهری در مجموعه سازمان های مدیریت شهری کشور ارائه نماید.

در حقیقت این الگو در تلاش است تا با دوری از اسناد و گزارش های طولانی و حاوی اطلاعات اضافی و غیر اجرایی مرسوم، چارچوبی اجرایی مطابق با مباحث رشته علمی سیاستگذاری عمومی و در قالب سند سیاستی، برای نتایج پژوهش هایی که در سازمان های دولتی و بخش عمومی در کشور انجام می شود، ارائه دهد، به گونه ای که قابلیت ابلاغ به سازمان های مجری و ذینفع را داشته باشد.

« تدوین سند سیاستی ایجاد جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران» را می توان گامی آزمایشی و تحقیقی و از اولین تجارب آزمایشی در این مسیر دانست.

 

*دانشجوی دکتری مدیریت دولتی پردیس قم دانشگاه تهران

 

برای مطالعه متن کامل این پژوهش فایل پیوست را دانلود کنید.

Attachments:
Download this file (Mahmel_Abyaneh.doc)تدوین سند سیاستی ایجاد جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران[تدوین سند سیاستی ایجاد جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران]561 kB

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.