Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

تا پایان امسال هیچ دغدغه ای در مورد منابع طرح تحول سلامت نداریم

وزیر بهداشت در حاشیه نشست افتتاحیه سند راه کارهای اجرایی سیاست های کلی سلامت و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد منابع طرح تحول نظام سلامت تا پایان امسال هیچ دغدغه ای وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، وزیر بهداشت در حاشیه نشست افتتاحیه سند راه کارهای اجرایی سیاست های کلی سلامت و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در مورد منابع طرح تحول نظام سلامت تا پایان امسال هیچ دغدغه ای وجود ندارد.

دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به این که بیشترین تمرکز این طرح بر روی پیشگیری و اجرای بسته بهداشتی است، گفت: به هر حال همیشه نگرانی هایی در مورد تامین و تخصیص منابع این طرح وجود داشته ولی امیدواریم در ادامه مسیر همانطور که جزو اولویت های کاری دولت یازدهم است، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

 

نحوه آموزش خدمت رسانان عرصه بهداشت به نفع سیاست های جمعیتی است

دکتر هاشمی در مورد تصمیمات دولت و مجلس در بحث سیاست های جمعیتی گفت: عوارض سیاست های کنترل جمعیت مربوط به سالهای گذشته هنوز وجود دارد. البته چیزی نزدیک به بیش از 30 هزار بهورز در کشور فعالیت می کنند که نحوه آموزش به آنها و سایر همکاران بهداشتی در کشور متفاوت شده است.

به گفته وزیر بهداشت البته تغییر رویه چندین ساله یک شبه امکان پذیر نیست ولی به هر حال تغییر در محتوای آموزش ها باعث شده که بهورزان و خدمت رسانان عرصه بهداشت درست عکس آنچه که در طول 20 سال گذشته آموزش داده شده، عمل  کنند.

دکتر هاشمی ادامه داد: اما به هر حال برای اجرای سیاست های جمعیتی مشوق هایی در جامعه نیاز است که قانون می خ واهد و امیدوارم هم دولت و هم مجلس طبق اسناد ابلاغی تصمیماتی را بگیرند تا ما در بودجه سالهای 94 و 95 و برنامه ششم توسعه شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.

 

بالغ بر 750 پزشک نیز در بیمارستان های سراسر کشور مقیم هستند

به گفته وزیر بهداشت از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون، در حدود یک میلیون 700 هزار نفر مورد بستری داشتیم که فرانشیز 5 درصدی و 10 درصدی این طرح در مورد آنها اعمال شده است. البته در بخش های بستری بخش دولتی این فرانشیز گاهی به کمتر از 8 درصد نیز کاهش پیدا کرده است. در عین حال در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در حدود 3 هزار پزشک در این طرح مشارکت دارند. بالغ بر 750 پزشک نیز در بیمارستان های سراسر کشور مقیم هستند

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.