Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

هیچ نهاد مشخصی متولی سیاستگذاری در حوزه کودکان نیست

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:پرداخت حقوق زنان در کشور ما بیشتر در قالب شعار خلاصه می‌شود و به بهانه نداشتن منابع مالی حتی قوانینی که سال‌ها در حوزه زنان مصوب شده اجرایی نشده است که هزینه کرد در این زمینه خود سرمایه‌گذاری بلند مدت برای کشور است شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: در ابتدای سخن به برخی موضوعات مهم کشور که تحقق و اجرای آن وحدت، همدلی و حمایت تمام بخش‌ها را می‌طلبد اشاره می‌کنم.

 وی ادامه داد: در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای کشورمان از هیئت مذاکره‌کننده می‌خواهیم در راستای تحقق اهداف عالیه ملت بزرگ ایران، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری ذره‌ای از حقوق حقه ملت شریف چشم‌پوشی نکنند و دلاورانه با گام‌های استوار در دور جدید مذاکرات حضور یابند.

 بیات در ادامه بیان کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری شاهد آن بودیم که بخش‌های مختلف کشور آمادگی خود را برای اجرای سیاست‌ها اعلام کرده‌اند انتظار ما نمایندگان از دستگاه‌ها این است که در اجرای این سیاست‌ها در کشور که گام بلندی در جهت خودکفایی و مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی دشمن است را تنها به ذکر عنوان و چاپ بروشور و مقاله بسنده نکنند بلکه سیاست‌هایی که به حق دریچه جدیدی در توسعه همه‌ جانبه کشور می‌باشد هرچه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

 وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که در هفته جاری شاهد‌ آغاز اجرای آن در سراسر کشور بودیم نوید خوبی از برنامه‌های دولت برای کاهش هزینه درمانی بیماران و در عین حال سرویس‌دهی مناسب به افراد کم درآمد جامعه را می‌دهد انتظار می‌رود مسئولین وزارت بهداشت در اجرای این طرح بزرگ ملی نظارت کافی برای وصول نتایج بهتر و رسیدن به اهداف حوزه سلامت را به کار گیرد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که ظرفیت بزرگی داشته و در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند خداوند تولد و نگهداری بهترین شاهکار خلقت خود را به دست زنان می‌سپارد چگونه است که ما نسبت به این مسئله بی توجه هستیم.

 وی ادامه داد: پرداخت حقوق زنان در کشور ما بیشتر در قالب شعار خلاصه می‌شود و به بهانه نداشتن منابع مالی حتی قوانینی که سال‌ها در حوزه زنان مصوب شده اجرایی نشده است که هزینه کرد در این زمینه خود سرمایه‌گذاری بلند مدت برای کشور است زنان ما نیاز به ایجاد یک محیط مناسب، آرام، امن و سالم از نظر جسمی و روحی همراه با برنامه‌های حمایتی و تشویقی وکاهش فشارهای جانبی را دارند.

 بیات تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هیچ نهاد مشخصی متولی سیاستگذاری در حوزه کودکان نیست کودکان و نوجوانان یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید به پدیده‌هایی چون کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان در معرض فروش و ... توجه و برای آنها چاره‌ای اندیشید کودکان آینده‌سازان کشورند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دوره بازنشستگی در کشورهای پیشرفته همراه است با فراقت از اشتغالات روزمره و مسئولیت‌های شغلی و آغاز بهره‌مندی از خدمات اجتماعی، جهانگردی، تفریحی و ... در حالی که دوره بازنشستگی در ایران همراه است با افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش هزینه‌های درمان، کاهش رتبه شغلی، کاهش میزان حقوق و برای گذران زندگی جستجو برای یافتن شغلی دیگر که معمولا پایین‌تر از شان اجتماعی فرد بازنشسته است بازنشستگان محترم نیاز به رسیدگی فوری دارند.

 نماینده ساوه گفت: اگر قرار است تولید حمایت شود نیاز به تولید با کیفیت کالاهای تولیدی و داشتن شرایط استاندارد کافی و لازم می‌باشد تا این کالاها هم در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند و هم بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند اما عملکرد نامناسب سازمان ملی استاندارد در زمینه نظارت و بازرسی و دادن علامت استاندارد نامتعارف بوده و برای انجام کار درست، دقیق و علمی نیاز به تغییر و تحول اساسی در این سازمان می‌باشد.

 وی ادامه داد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه سال‌هاست که از کم لطفی و عدم توزیع عادلانه بودجه استانی رنج می‌برند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در هر دو شهرستان شده است.

 وی در پایان به برخی از مسائل حوزه‌های انتخابیه خود اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین در این زمینه‌ها اقدام نموده و هرچه زودتر مسائل برطرف شود.

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.