Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

لایحه مالکیت معنوی در ۱۱۹ ماده به تصویب رسید

   

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امروز قدرت اقتصادی کشورها براساس خلاقیت و تولید فکر هر کشور سنجیده و ارزش‌گذاری می‌شود، گفت: لایحه مالکیت معنوی در ۱۱۹ ماده برای اهالی فرهنگ و هنر به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی،هنری و حقوق مرتبط با بیان اینکه جوامع انسانی نیازمند تنظیم مقررات روشن و دقیقی است که با زندگی شهروندان یک کشور منطبق باشد افزود: امروزه ارزش هر جامعه به میزان دفاع از حقوق شهروندان تعریف می شود در واقع جوامع انسانی باید بر اساس مبانی درست و دقیق به وجود بیاید.

 حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی با بیان این موضوع که حقوق جوامع بشری در دوره های مختلف تاریخ متفاوت بوده است، اضافه کرد: در گذشته های دور بیش تر به جنبه های مادی توجه می کردند، اما امروزه حتی اقتصاد هر کشور بر اساس تولیدات مبتنی بر خلاقیت و تولید فکر هر کشور سنجیده و ارزش گذاری می شود.

 وزیر دادگستری درباره معیارهای حقوقی کشور ایران توضیح داد: ما دارای فرهنگ غنی با شکوهی هستیم بنابراین تعاریف حقوقی ما با سایر کشورها متفاوت است. این تفاوت ها تعارض با دنیای غرب را برجسته می کند، به همین دلیل دنیا بر سر موضوع هسته ای با ما سر ناسازگاری دارد و نمی خواهد ما با به کارگیری انرژی هسته ای به قدرت و ثروت و نفوذ سیاسی بیش تری برسیم.

 وی درباره حقوق هنرمندان و دفاع از آن اظهار کرد: هر جامعه ای که نویسنده و  به طور کلی اهالی فرهنگ و هنر در شاخه های مختلف دارد، باید مالکیت مادی و معنوی از حقوق هنرمندان نیز داشته باشد. با وجود طیف گسترده ای از هنرمندان و اهالی فرهنگ در کشور باید حقوق شهروندی این افراد بیش تر رعایت شود.

 حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با ابراز خرسندی از داشتن لایحه ای برای مالکیت مادی و معنوی هنرمندان در مجلس در این باره توضیح داد: لایحه مالکیت معنوی در 119 ماده برای اهالی فرهنگ و هنری به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده است. در این لایحه ما نگاهی جامع به ابعاد مختلف این مالکیت داشتیم و تمامی نواقص آن را برطرف کردیم. خوشبختانه در این ماده قانونی تعاریف به طور شفاف و دقیق صورت گرفته و ما در این قانون 38 عنوان و واژه تعریف شده داریم.

 

وی در ادامه صحبت های خود اشاره کرد: جامعه ای که به حقوق شهروندان خود احترام بگذارد، امید و انگیزه و امنیت را برای مردم جامعه به وجود می آورد. بنابراین تمامی نهادها و موسسات مربوطه باید تلاش خود را برای اجرایی کردن قانون مالکیت معنوی انجام دهند تا بتوانیم با حمایت تمامی ارگان های مشکلات و موانع را از سر راه هنرمندان برداریم.

 وی تاکید کرد: مالکیت معنوی هنرمندان بررسی خواهد شد و اگر لازم بود می توانیم مجتمع اختصاصی برای هنرمندان تاسیس کنیم.

 وزیر دادگستری در پایان صحبت های خود گفت: دنیای امروز دنیای توانایی های نرم است و توانایی های سخت متکی به توانایی های نرم هستند بنابراین باید توانایی لازم دفاع از توانایی های نرم و  فکری را داشته باشیم.

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.