Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

تعدد مراکز تصمیم‌گیری اثرگذاری اعتبارات فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار داده است

   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مشکلات مختلفی که در عرصه فرهنگی با آن مواجه هستیم، افزود: یکی از این مشکلات تعدد مراکز تصمیم‌گیری است که حتی در حوزه هزینه‌کرد اعتبارات نیز تأثیرگذار بوده است.

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ در جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بیش از آنکه یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی است و ملت ایران در کنار نیازهای  سیاسی و اقتصادی و تحول ساختاری در نظام سیاسی کشور خواستار یک انقلاب فرهنگی در همه ابعاد بودند.
وی با ذکر این مطلب که اقدامات فرهنگی فراوانی در طول بیش از سه از گذشت انقلاب انجام شده است، افزود: این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده است و معتقد هستم، فضای فرهنگی عمومی جامعه یک شرایط و مسیر سکونی را ادامه می‌‌‌‌‌‌دهد و نیازمند تحول جدی ساخاری در حوزه فرهنگ هستیم.
منتخب مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که در حوزه فرهنگ نباید همه انتظارها از دولت باشد، عنوان کرد: تحول در عرصه فرهنگی نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین حضور همه‌جانبه و فعالانه اقشار مختلف مردم به خصوص کسانی است که با حوزه فرهنگ آشنایی کامل داشته و در این زمینه دغدغه‌هایی جدی دارند.
وی با اشاره به مشکلات مختلفی که در عرصه فرهنگی با آن مواجه هستیم، افزود: یکی از این مشکلات تعدد مراکز تصمیم‌گیری در زمینه فرهنگ است، البته اگر این مراکز سازماندهی شوند، کمک‌کننده به مسئله فرهنگ است، اما متاسفانه با وجود اینکه اعتبارات فرهنگی به این مراکز تخصیص داده می‌شود، اما بسیاری از این مراکز پاسخگوی عملکرد خود نیستند.

دستگاه‌ها‌ی فرهنگی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند
منتخب مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه‌های فرهنگی مختلفی وجود دارد که در کشور فعالیت دارند و اعتبارات قابل توجهی در اختیارشان قرار می‌گیرد بدون آنکه پاسخ‌گو باشند یا خروجی و اثرگذاری لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ شاهد تحولات ساختاری باشیم و انتظارات مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ برآورده شود، در کنار توجه به بایدها و نبایدهای عرصه فرهنگ تمرکز سازمان‌های فرهنگی را باید به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه قرار دهیم.
منتخب مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: هنجارهای فرهنگی و اجتماعی باید بر اساس مسلمات فرهنگی، اسلامی و شرعی صورت بگیرد.

 

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.