Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

وزير جهادكشاورزي خواستار نتيجه محوري در سیاست های آموزشی كشاورزي شد

سياستگذاري در آموزش كشاورزي بايد براساس نتيجه محوري باشد؛به نحوي كه بتواند مسئوليت اصلي بخش در ارتباط با تامين امنيت غذايي را محقق و موجبات افزايش بهر ه وري ،اقتصادي كردن و توليدي پايدار را براي بخش كشاورزي به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومي وزارت جهادكشاورزي،  حجتي،وزير جهادكشاورزي در نخستین نشست شوراي سياستگذاري آموزش كشاورزي، خطاب به مديران با اعلام این مطلب تاکید كرد: آموزش كشاورزي بايد براساس نياز بخش و با رويكردي هدفمند دنبال شود و اگر آموزش كشاورزي اينگونه طراحي شود قطعاً علاوه بر برخورداري از پشتيباني‌هاي دولتي، از حمايت و پشتيباني‌هاي مردمي نيز برخوردار خواهد بود.وي اضافه كرد: اگر آموزش كشاورزي بر اصل بهره‌وري و اقتصادي بودن و پايداري استقرار نباشد، به هر ميزان نيز براي حمايت و پشتيباني آن منابع مالي و تجهيزات و امكانات به كار ببنديم، باز نمي‌تواند جايگاه واقعي خود را در متن جامعه بيابد و فقط به صرف پشتيباني امكانات و منابع فعال خواهد بود.

 

وي افزود: براساس اصل نتيجه محوري، مهم نيست كه امر آموزش كشاورزي را چه دستگاه و سازماني انجام دهد مهم اين است كه محصول نظام آموزشي در خدمت كشاورزي كشور قرار گيرد

 

وي اضافه كرد: اقدامات اساسي درخصوص آموزش كشاورزي در كشور صورت پذيرفته است و همگرايي و هم افزايي فعاليت‌هاي آموزشي براي اثربخشي نيز امري ضروري است.

 

وزيرجهادكشاورزي فضاي اجرايي دولت جديد را با رويكردي هماهنگ و همگرايي دانست و گفت:بايد از اين فرصت براي هماهنگي‌هاي امر آموزش دستگاه هاي اجرايي مختلف استفاده نمايند.

 

شايان ذكر است در دوره جديد مديريت كشاورزي كشور در راستاي اصل خردورزي جمعي براي تصميم‌سازي مديريتي، شوراهاي سياستگذاري براي زيربخش هاي مختلف كشاورزي با رياست وزير جهاد كشاورزي تشكيل شده‌اند.در اين شوراها علاوه بر مديران وزارت جهادكشاورزي، صاحب‌نظران، دانشگاهيان و فعالان بخش خصوصي نيز به تناسب موضوع حضور دارند كه شوراي سياستگذاري آموزش كشاورزي نيز به همين منظور تشكيل شده است.

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.